ثبت ۱۹ مؤسسه مشاوره و خدمات پرستاری درمنزل

به گزارش همدان پرس؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از ثبت۱۹ مؤسسه مشاوره و خدمات پرستاری درمنزل خبر داد.

ثبت ۱۹ مؤسسه مشاوره و خدمات پرستاری درمنزلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  سید حبیب‌الله موسوی‌ بهار درهمایش مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری درمنزل، با اشاره به اینکه اگر تعداد نیروهای پرستاری استان را به تعداد تخت‌ها تقسیم کنیم ضریب شایسته‌ای نیست گفت: دفتر پرستاری دانشگاه ۱۹ مؤسسه مشاوره و خدمات پرستاری را ثبت کرده است وبیش از نیمی از این مؤسسه‌ها فعال هستند و خدمت پرستاری را با تجویز پزشک برای بیمار انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در حوزه کشورهای اطراف هم وضعیت مناسبی نداریم و در مقایسه با کشورهای پیش‌رو بسیار فاصله داریم.

وی یادآور شد که نسبت تعداد پرستاران به جمعیت و تعداد تخت در مقایسه با کشورهای پیشرفته وضعیت مناسبی ندارد و امید است شاخص‌های مربوط به این حوزه بهبود یابد.

موسوی بهار اظهار داشت:استان همدان دراغلب موارد جزواستان‌های خوب دربخش بهداشت محسوب می‌شود و آن هم به دلیل وضعیت جغرافیایی، فرهنگی، اجتماعی، دوری از مرز، نزدیکی به مرکز، قدمت استان و آب‌وهوای خوب است.

وی با بیان اینکه در استان حدود دو هزار و چهارصد تخت دانشگاهی در حال فعالیت است، گفت:حدود پانصد الی ششصد تخت غیردانشگاهی از قبیل تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و بخش خصوصی و خیریه و غیره نیز در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این استان با بهره‌گیری از مراکز دانشگاهی متعدد و نیروی انسانی توانمند، مرکزیت و توان بالای تخصصی، پذیرای بیماران استان‌های مختلف است که می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت رونق شهر و استان را سبب شد.

موسوی بهار گفت: الگوی هوم کرسال‌هاست که در کشوردرحال اجراست، اینکه بیماری را در بیمارستان به دلیل تزریق نگه داریم امری ضروری نیست زیرا افرادی به خدمات فوری پزشکی و تخت بیمارستان نیاز بیشتری دارند اگر این مسائل رعایت شود به تخت بیشتری نیاز نخواهیم داشت.

 وی با بیان اینکه هاسپیس هم یک مرحله بین هوم کر و بیمارستان است، افزود: این طرح خدمات بیشتری از هوم کر و کمتر از بیمارستان یا شبیه به بیمارستان را انجام می‌دهد، خوشبختانه دفتر پرستاری استان با همکاری دوستان و پیشکسوتان حوزه پرستاری به خوبی عمل کرده و با ثبت چند شرکت در حال فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان پیگیری برای دریافت آمار از بیمه‌ها برای مشخص شدن تعداد مراجعه‌کنندگان غیربومی به مراکز درمانی استان همدان را خواستار شد و گفت: هزینه هوم کر بسیار پایین‌تر از هزینه بیمارستان است، پرستار با تجویز و نسخه پزشک کار را انجام می‌دهد و پزشکان هم از این طرح حمایت می‌کنند.

موسوی بهار گفت: استان همدان جزء استان‌های پیشتاز این طرح است پس بنابراین باید اعتماد را جلب نمود زیرا ضروری است از پایه همه‌چیز به درستی پیش برود و این شرکت‌ها راه‌اندازی شود همچنین از صفرتا صد این کار را باید صحیح و دقیق و بر اساس قوانین و مقررات انجام داد.

وی افزود: کار دیگری که باید انجام شود تشکل صنفی است که باید علاوه بر رقابت درست با یکدیگر همکاری داشته باشند چرا که یکی از اساسی‌ترین کارهای این صنف رفع تبلیغات اطلاع‌رسانی است زیرا در بیمارستان‌ها شبکه کابلی یا شبکه تلویزیونی داخلی بیمارستان راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: پزشکان تمایل بسیاری برای استفاده از خدمات پرستاری در منزل دارند که باید با برنامه‌ریزی و نظارت مناسب از هرگونه سوءاستفاده سودجویان در این حوزه جلوگیری شود.

انتهای پیام/ج

 

ثبت موسسه مشاوره وخدمات پرستاری در منزل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.