رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان همدان گفت: تاکنون هیچ تسهیلاتی برای این طرح‌ها پرداخت نشده است.

تسهیلاتی برای حمایت از طرح های صنایع‌دستی همدان پرداخت نشده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد حرمتی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان همدان در کارگروه گردشگری شهرستان همدان با اشاره به اینکه امسال در حوزه صنایع‌دستی شهرستان ۱۸۷ طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده است افزود: تاکنون هیچ تسهیلاتی برای این طرح‌ها پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: درحوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان امسال 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

وی با اشاره به اینکه از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار یک‌میلیارد و 450 میلیون تومان اعتبار ملی بوده است، اظهارداشت: یک میلیارد و 150 میلیون تومان اعتبار باقی مانده نیز از محل اعتبارات ابلاغی استان است که برای مرمت بناهای تاریخی شهرستان صرف شده است.

حرمتی با بیان اینکه در9ماهه امسال 625 هزار و 947 گردشگر داخلی از امکان گردشگری شهرستان همدان بازدید کردند، بیان کرد: در این مدت زمان 7 هزار و 812 گردشگر خارجی از اماکن گردشگری شهرستان بازدید کردند.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان همدان با تأکید بر اینکه امسال 187 طرح در حوزه صنایع‌دستی با اعتبار 2 میلیارد و 830 میلیون تومان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده است، خاطرنشان کرد: پس از معرفی این طرح‌ها، بانک‌ها تا امروز هیچ تسهیلاتی برای این طرح‌ها پرداخت نکرده‌اند.

 حرمتی برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی با 170 غرفه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی همدان را از جمله اقدامات دانست و ابراز کرد: 40 مورد نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی در شهر همدان در 9 ماهه امسال دایر شده است.

 وی با اشاره به اینکه صنعتگران همدان امسال به تعداد 72 مورد در نمایشگاه‌های دیگر استان‌ها برای عرضه محصولات خود شرکت داشتند، اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی نقاشی روی سفال برای 25 نفر به صورت رایگان در همدان و برگزاری دوره آموزشی مروار بافی برای 20 نفر در روستای ورکانه از دیگر اقدامات است.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان همدان با بیان اینکه 5 هزار و 669 کارگاه صنایع‌دستی در شهرستان همدان شناسایی شده است، اظهار داشت: این تعداد کارگاه برای 7 هزار و 772 نفر اشتغال ایجادکرده است و امسال در حوزه صنایع‌دستی در شهرستان برای 285 نفر اشتغال ایجاد شده است.

 حرمتی با تأکید بر اینکه یک هزار و 36 مورد صدور و تمدید پروانه کارگاه‌های تولید انفرادی در شهرستان انجام شده است، بیان کرد: 48 مورد نیز صدور و تمدید پروانه کارگاهی و 27 نوبت آزمون برای صدور پروانه انجام شده است.

انتهای پیام/ج

عدم پرداخت به تسهیلات صنایع دستی همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.