معاون استانداری سمنان:

۷۰ درصد از تعهدات دولت در حوزه اشتغال استان سمنان محقق شده است

معاون استانداری سمنان گفت: ۷۰ درصد از تعهدات دولت در حوزه اشتغال استان سمنان محقق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت : تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان در برگزاری 8 همایش سرمایه‌گذاری در این استان سبب کسب موفقیت‌هایی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد استان سمنان شده است.


وی با بیان اینکه این تعامل زمینه‌ساز تحقق 70 درصد از سهم تعهدات دولت در ایجاد اشتغال در استان سمنان شده است تصریح کرد: نگاه تعاملی بین دستگاه‌ها و شبکه بانکی در استان وجود دارد؛ دستگاه‌های نظارتی علی‌رغم فراز و نشیب‌های بخش تولید و با نگاه حمایتی بسترهای لازم را برای جذب سرمایه‌گذاری و رونق تولید فراهم می‌کند.


افزایش دو برابری سهم استان سمنان در پرداخت تسهیلات رونق تولید


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید در سراسر کشور بیان کرد: این تسهیلات سال گذشته در استان سمنان 430 هزار میلیارد ریال بود و امسال با افزایش دو برابری سهم استان سمنان در پرداخت این تسهیلات بالغ‌بر 900 هزار میلیارد ریال است.


وی با تأکید بر اینکه استان سمنان شرایط مطلوبی را در این حوزه نسبت به سایر استان‌ها در کشور دارد افزود: شبکه بانکی در جذب اعتبارات باید تلاش بیشتری کند و با توجه به پایان سال اعتبارات با سرعت بیشتری جذب و روند پرداخت تسهیلات رونق تسریع شود.


همتیان با اشاره به برخی مشکلات بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات بیان کرد: رفع مشکلات مالی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات رونق تولید در دستور کار استانداری قرار دارد.


وی با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب از سوی بانک‌ها به مشتریان اعلام کرد: تاکنون 90 جلسه کارگروه تسهیل برگزارشده است و این مهم گامی مؤثر برای کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصاد در استان است.


انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.