ایلام میزبان جشنواره ملی خاطره‌‌نویسی رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برگزاری هفتمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در استان در سال آینده خبر داد.

ایلام میزبان جشنواره ملی خاطره‌‌نویسی رضویبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛  علی محمدنیاکان  در نخستین نشست برنامه‌ریزی برگزاری هفتمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی اظهار کرد: این جشنواره برای سال ٩٧ برای یازدهمین سال متوالی برگزار می‌شود ولی هفتمین دوره برگزاری سراسری آن با موضوع سفرنامه و خاطره نویسی است که استان ایلام میزبانی آن را بر عهده دارد .

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در روزهای آینده منتشر می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره در سری جدید به خاطره نویسی از تمام اهل بیت(ع) اختصاص یافته و  علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به تولید و جمع‌آوری آثار با موضوع خاطره‌نویسی و سفرنامه از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه امام هشتم شیعیان اقدام کنند .

وی بر ضرورت تشکیل اتاق فکر، انتخاب نماینده تخصصی جشنواره، برگزاری نشست هیات داوران و چگونگی آغاز تبلیغات و تشکیل کمیته‌های مختلف این جشنواره با بکارگیری از ظرفیت فضای مجازی تاکید کرد .

جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با موضوع های مختلف فرهنگی، هنری و علمی همه ساله دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) با هدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار می شود که ١٠ سال متوالی استان ایلام میزبان این جشنواره است .

برگزاری این جشنواره در استان ایلام از سال ٨٧ آغاز شد و تاکنون بصورت متوالی همه ساله در رشته‌های مختلف پیامک رضوی، تحقیق و پژوهش با موضوع رضوی و سفرنامه و خاطره نویسی برگزار شده است .

ششمین جشنواره امسال در استان ایلام برگزار شد و در مجموع بیش از ٢٠٠ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.  

انتهای پیام/ع

برگزاری هفتمین جشنواره  ملی خاطره‌‌نویسی رضوی  در ایلام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.