طرح پاکستان برای بهبود روابط دوجانبه کابل ـ اسلام آباد

وزیر خارجه چین اعلام کرد: اسلام‌آباد در چارچوب نشست وزیران خارجه افغانستان، پاکستان و چین طرح عملی برای بهبود روابط دوجانبه با کابل را پیشنهاد نموده است.

طرح پاکستان برای بهبود روابط دوجانبه کابل ـ اسلام آبادبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «وانگ یی»، وزیر خارجه چین اعلام کرد: اسلام‌آباد در چارچوب نشست وزیران خارجه افغانستان، پاکستان و چین طرح عملی برای بهبود روابط دوجانبه با کابل را پیشنهاد نموده است.

وزیر امور خارجه چین در پایان نشست سه جانبه وزیران خارجه سه کشور که در پکن برگزار شده بود گفت: پاکستان طرح عملی مهمی جهت بهبود روابط با افغانستان تحت نام برنامه تقویت همبستگی دو کشور را پیشنهاد نمود. ما به نوبه خود پیشنهاد ایجاد پنج گروه کاری در بخش‌های سیاست، اقتصاد، نیروهای مسلح، استخبارات و مشکلات پناهجویان، را ارائه نمودیم.

وزیر خارجه چین خاطر نشان ساخت که صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان برای اجرای این طرح عملی ابراز آمادگی نموده است.

صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان افزود: منطقه با چالش‌های مشترک روبرو است، اما فرصت‌ها برای همکاری نیز وجود دارند.

وی تاکید کرد: در مقابل ما چالش‌های پیچیده ای قرار دارند، هیچ کشوری به تنهایی قادر به از بین‌بردن آنها نیست، تلاش برای همکاری عملی و مثبت با پاکستان در راستای تامین صلح، امنیت، مبارزه با تروریزم و توسعه اقتصادی، سیاست اصولی و صادقانه افغانستان می‌باشد.

خواجه محمد آصف، وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این نشست اعلام نموده است که پاکستان از پروسه صلح در افغانستان به رهبری خود افغان‌ها، حمایت می‌کند.

وزیر خارجه پاکستان با اشاره به اهمیت کنترل مرزها، بازگشت پناهجویان افغان و تبادل اطلاعات استخباراتی میان کشورها گفت: ما بی صبرانه در انتظار جواب کابل به اقدام پاکستان در راستای طرح عملی تقویت همبستگی افغانستان و پاکستان و همچنان آغاز کار پنج گروه کاری می‌‎باشیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، پاکستان ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار