صدراعظم نوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توان مدیریت زلزله در تهران زیرسوال است

عضو شورای شهر تهران گفت: حضور دستگاه‌های مسئول در ستادها هنگام وقوع زلزله خوب بود، اما اینکه چقدر توانستند حادثه را مدیریت کنند زیر سوال است.

توان مدیریت زلزله در تهران زیرسوال استزهرا صدراعظم نوری در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به زلزله 29 آذر در تهران گفت: شهر آمادگی کافی  برای زلزله را نداشت.

عضو شورای شهر تهران گفت: حضور دستگاه‌های مسئول در ستادها هنگام وقوع زلزله خوب بود، اما اینکه چقدر توانستند حادثه را مدیریت کنند زیر سوال است.

وی با بیان اینکه در جلسات و گفتگو‌ها راهکارهایی روی کاغذ نوشته‌ و سخنان زیبایی گفته می‌شود، بیان کرد: اما در میدان عمل و زمان عملیات آنچه که را روی کاغذ نوشته‌ایم نمی‌توانیم به درستی اجرا کنیم.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه زلزله 29 آذر هیچ عارضه‌ای نداشت و کسی در آن کشته و مجروح نشد، گفت:همه شاهد بودیم که به هم‌‌ریختگی، شلوغی،‌ اضطراب و بی‌‌برنامگی‌ در شهر زیاد بود، در حالی که ما می‌توانسیم وضعیت را بهتر اداره کنیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نقش همه دستگاه‌ها باید بهتر از آنچه که دیدیم تبیین می‌شد، خاطر نشان کرد: اگر زلزله اخیر کشته و مجروح به جا می‌گذاشت ما چقدر آماده بودیم؟ و اگر قرار بود آن جمعیت شهر تهران تا یک مدتی به خانه‌هایشان برنگردند، کجا می‌خواستیم آنها را اسکان بدهیم.

صدراعظم نوری ادامه داد:‌ اگر مخازن و محل‌های انشعاب لوله‌های گاز منفجر می‌شد آیا آتش‌نشانی توان این را داشت که به همه آنها رسیدگی کند و آتش را خاموش کند.

وی در پایان با بیان اینکه از دستگاه‌های مسئول گزارشی در خصوص عملکرد آنها در زلزله 29 آذر تهران خواسته‌ایم، گفت: این گزارش روز یکشنبه در صحن شورا قرائت خواهد شد.

انتهای پیام/

مسئولان چه میزان در زمان زلزله آمادگی دارند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار