رسالت دستگاه قضایی توسعه عدالت در جامعه است

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان های کشور وارد ایوان شد و ابتدا با حضور در گلزار شهدای گمنام به آنان ادای احترام کرد.

رسالت دستگاه قضایی توسعه عدالت در جامعه است

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ اصغر جهانگیر معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان های کشور در این جلسه بیان کرد:امنیت یکی از نیازهای اولیه بشر است که بحمدالله به نظام جمهوری اسلامی عطا شده است ودر سایه این امنیت است که می توانیم برامورات کشور رسیدگی کنیم.

جهانگیر اظهار کرد :توجه به مسائل اجتماعی از ضروریات است چرا که اگر به این امر توجه نشود امنیت کشور به خطر می افتد.

وی با اشاره به اینکه یکی ازمسائلی که باعث شکاف در امنیت می شود مسائل اقتصادی است افزود :همانطور که می دانید اقتصاد ایران به محصول نفت وابسته است و بالاوپایین آمدن این محصول زمینه ایجاد مشکلات اقتصادی را در کشور فراهم آورده است.


وی ادامه داد: اشتغال و بیکاری از مهمترین مشکلات موجود جامعه است که نیازمند یک برنامه ریزی زیر ساختی و بلند مدت دراین حوزه است ونمی توان با یک برنامه ریزی کوتاه مدت این مشکل را مرتفع نمود.

رییس سازمان زندانهای کشور اضافه کرد:75درصد کسانی که وارد زندانها می شوند فاقد شغل وهیچ گونه تخصصی ندارند ،بیکاری و نداشتن شغل زمینه ساز ورود آنان به انحرافات اجتماعی شده است .

وی یادآورشد : دستگاه قضایی به تنهایی نمیتواندبا جرایم برخورد نماید چرا که مشکلات و موانعی در حوزه قانونگذاری وجود دارد ولازمه پیشگیری با بسیاری از آسیبهای اجتماعی این است که قانونگذار ریشه و شکاف هایی که وجود دارد را کشف وبرای آنان برنامه بلند مدت ارائه دهد.

جهانگیر تاکید کرد:در انتصاب مدیران سعی شده است که براساس شایسته سالاری مدیران منصوب شود ،همچنین بومی گزینی نیز در دستور کارقراردارد چرا که مدیران بومی اشرافیت بیشتری برزمینه کاری خود دارند.

وی یادآورشد : در سطح کشور مشکلات زیادی وجود دارد که بایک رویه جهادی می توان براین مشکلات فائق امد.

در این جلسه حجت الاسلام علی حیدری امام جمعه ایوان هم اعلام کرد:شهرستان ایوان دارای پتانسیل زیادی در حوزه های مختلف از جمله سطح بالای تحصیلات است اما مشکل اصلی که گریبانگیر شهرستان ایوان است اشتغال وبیکاری است که لازم و ضروری تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

احسان اکبری فرماندار شهرستان ایوان هم در این جلسه عنوان کرد: مردم ایوان پای انقلاب اسلامی بوده اند و خوش درخشیده اند, در مشارکت های سیاسی به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفتند ,در دوران دفاع مقدس با تقدیم ٣۶۴ شهید به عنوان حماسه سازان سارات سومار و تنگه کوشک لقب گرفته اند که این مردم شایسه خدمت گزاری هستند.

انتهای پیام/ د

صحبت های معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان های کشور در ایوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.