مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم؛

"مهاجرت" از علل افزایش آمار بی‌سوادی در قم است

یکی از مهم‌ترین علل در افزایش آمار بی‌سوادی در قم را مهاجرت دانست.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛  حمیدرضا شیخ‌الاسلام، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان نهضت سوادآموزی استان قم با آیت‌الله حسینی بوشهری که در جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به نگاه بلند امام خمینی(ره) در موضوع نهضت سوادآموزی، اظهار داشت: در 5 سال گذشته آمار بی‌سوادان استان در سن 10 تا 49 سال که 43 هزار نفر بوده و در این مدت به 33 هزار نفر رسیده است. 

 

وی با بیان اینکه دوره‌های نهضت سوادآموزی ما در سه مقوله انجام‌شده و تسهیلاتی برای بی‌سوادان قائل شده‌ایم تا به‌راحتی بتوانند از نعمت سواد استفاده کنند، افزود: اولویت ما در این زمینه آموختن سواد از پایه اول تا سوم ابتدایی بوده و فراغ التحصیلان 144 هزار تومان پاداش می‌گیرند.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با تأکید بر اینکه برای امر آموزش در این مقاطع نیز 720 هزار تومان به آموزش‌دهنده پرداخت می‌شود، گفت: شرایطی فراهم‌شده تا هر کس که توانایی در امر آموزش داشته یاری‌گر آموزش‌وپرورش باشد و حتی فرزند افرادی که در کلاس نهضت بوده هم می‌توانند آموزش را انجام دهند.

 

وی با عنوان این مطلب که برخی اولیا از اینکه در مدرسه فرزند خود درس می‌خواندند احساس حقارت می‌کردند، یادآور شد: این تسهیل برای شرکت‌کنندگان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی فراهم شد تا افراد در هرجایی که می‌خواهند به فراگیری دروس بپردازند.

 

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه به آموزش‌دهندگان پایه چهارم تا ششم 830 هزار تومان حق‌الزحمه داده می‌شود، افزود: آخرین دوره آموزش نیز دوره تحکیم است که دروس 6 سال گذشته را تثبیت می‌کنند و به آموزش‌دهندگان این دوره نیز 120 هزار تومان پاداش داده می‌شود.

 

وی به مهاجرت‌های داخلی و خارجی به استان قم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 235 هزار دانش‌آموز داشتیم و در سال جاری این آمار به 241 هزار نفر رسیده است که این افزایش آمار غیرطبیعی بوده و دلیل آن‌هم مهاجرت بوده که اگر این مهاجرت‌ها بدون برنامه نبود، آمار بی‌سوادان در قم شاید خیلی پایین‌تر از این 33 هزار نفر بود.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم به تشریح موفقیت‌های این اداره کل در سال‌های گذشته پرداخت و گفت: خوشبختانه  دانش‌آموزان قم در مسابقات نماز، قرآن و احکام رتبه اول کشوری در بخش پسران و دختران را کسب کردند.

 

وی با بیان اینکه 5 دانش‌آموز استان قم به المپیاد کشوری راه پیدا کردند و موفق به کسب مدال طلا در بخش سلول‌های بنیادی شده‌اند، تصریح کرد: کسب چنین مقامات و موفقیت‌هایی یکی از بزرگ‌ترین افتخارات برای استان قم و آموزش‌وپرورش است.

انتهای پیام/ت

 

5دانش آموزی قمی به المپیاد کشوری راه یافتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار