اردکانیان در حاشیه جلسه هیأت دولت:

وضعیت آبی کشور خوب نیست/ باید صرفه جویی کنیم

وزیر نیرو گفت: شرایط آبی کشور خوب نیست و ما از سال زمانی عقب هستیم.

وضعیت آب کشور خوب نیست/ باید صرفه جویی کنیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره خشکسالی در کشور، اظهار کرد: شرایط آبی کشور خوب نیست. ما از سال زمانی عقب هستیم و 20 درصد کمتر از سال قبل در پایان فصل پاییز بارش داشتیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی این است که تا پایان زمستان 115 میلیمتر بارش داشته باشیم، گفت: با این شرایط وضع کمی بهتر می شود. البته باز هم نسبت به زمستان سال گذشته بارش کمتری داریم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه اقلیم نیمه خشک و خشک ایران چیز عجیبی نیست و سالهاست که با آن مواجه هستیم، اضافه کرد: باید به چگونگی مصرف آب توجه داشته باشیم، به ویژه در بخش کشاورزی باید صرفه جویی صورت گیرد.

وی درباره سفر اخیر خود به استان کرمان، بیان کرد: این استان در 3 سال گذشته پیشرفت خوبی در حوزه صرفه جویی آب در حوزه کشاورزی داشته ضمن اینکه مسئله اشتغال نیز مورد توجه قرار گرفته است، باید این مسئله را در کل کشور مورد استفاده قرار دهیم.

اردکانیان گفت: طرحی به نام تعادل بخشی در آب های زیرزمینی سالهاست در وزارت نیرو آغاز شده است و در دوره جدید این وزارتخانه نیز دنبال می شود؛ تلاش می کنیم با حمایت سازمان برنامه و بودجه آن را توسعه دهیم.

وزیر نیرو ادامه داد: فکر می کنم با کمک مسئولان استانی به ویژه استانداران می توانیم در مصرف آب و در حوزه کشاورزی صرفه‌جویی جدی داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
باید به جای این حرف ها به فکر راه حل مناسب بود
آخرین اخبار