الاخبار: تشدید حملات سعودی‌ها علیه یمن نشان‌دهنده شکست سخت ریاض است

الاخبار نوشت تشدید حملات ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن، فقط نشان دهنده شکست سخت ریاض و حامیان آن است.

الاخبار: تشدید حملات سعودی‌ها علیه یمن نشان‌دهنده شکست سخت ریاض استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی الاخبار لبنان نوشت: ائتلاف متجاوز عربستان با تشدید حملات خود علیه غیرنظامیان، جنایت هایی مرتکب شد که به شهید و زخمی شدن حدود 225 شهروند یمنی در چهار روز منجر شد.

این اقدامات همزمان با ادامه تلاش های این «ائتلاف» برای جذب نیرو به امید تغییر معادله میدانی از طریق این نیروهاست؛ اما به نظر نمی رسد این امید، ائتلاف را به جایی فراتر از آن چه در مراحل پیشین جنگ روی داده است، برساند.

پس از آن که اخباری درباره احتمال احیای دوباره روند مذاکرات در خصوص بحران یمن منتشر شد، تحولات میدانی طی سه روز گذشته، این احتمال را بی اثر کرد و سخن از طرح هایی برای تشدید تنش ها به میان آمد که ائتلاف متجاوزان، این تنش ها را ساخته پرداخته کرده بود.

تصمیمات اخیر رئیس جمهور مستعفی یمن، فقط سناریوی «ماجراجویی» را تقویت کرد، زیرا به نظر می رسد این تصمیمات مبتنی بر تفاهم تلویحی بین عربستان و امارات است و در نهایت،‌ هدف از آن، تحریک «اصلاح طلبان» به ورود بیشتر در نبردهایی است که تنها نتیجه آن، تاکنون قربانیان غیرنظامی بیشتر است.

جنگنده های «ائتلاف» از شنبه گذشته، حملات شدیدی را آغاز کردند و بی آن که موفق به ایجاد تغییرات ریشه ای در معادلات میدانی شوند، ده ها کشته و زخمی بر جا گذاشتند.

این روزنامه در ادامه نوشت: جنبش انصارالله بر این باور است که جنایت های پی در پی ائتلاف متجاوز، فقط «نشانه شکست سخت نظام عربستان و حامیان آن است.»

 

انتهای پیام/

 

تلاش عربستان برای جبران شکست‌هایش با تشدید حملات خود علیه یمنی‌ها

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار