وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۳۵۰ هزار دفترچه اول تامین اجتماعی در کشور صادر شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:در ۶ ماهه نخست امسال ۳۵۰ هزار دفترچه اول تامین اجتماعی در کشور صادر شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران استان در فرودگاه سنندج گفت:سهم اشتغال استان کردستان از بودجه اشتغال روستایی و عشایر و همچنین از اشتغال فراگیر مشخص شده و چگونگی اجرا آن در حال انجام است.

وی با اشاره به اجرای طرح موفق آی سی تی در استان افزود: اجرای طرحی در زمینه پوشاک و تمرکز در صنایع مکمل و تکمیلی برنامه ریزی هایی انجام شده و برنامه هایی در شورای اشتغال استان در این منطقه دنبال می شود.

ربیعی از آغاز گلنگ زنی پروژه در حوزه معدن در شهرستان سقز خبرداد و ابراز امیدواری کرد این پروژه درمدت 12 ماه با هدف ایجاد اشتغالزایی به اتمام برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مرکز فنی حرفه ایی امروز در سقز افتتاح خواهد شد گفت: علاوه بر افتتاح کارگاه آموزشی برنامه ایی هم در راستای آموزش فنی و حرفه ای برای معلولان این شهرستان خواهیم داشت.

وی افزود: پیگیری کارهای تکمیلی مرکز درمانی شهر سنندج و افزایش سرعت در عملیات احداث در مانگاه در دیواندره را بررسی خواهیم داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:در مجموع امسال در بخش غیر نفتی 6 درصد رشد داشته ایم و این مقدار تا پایان سال افزایش خواهد یافت .

ربیعی گفت:در 6 ماهه نخست امسال ۳۵۰ هزار دفترچه اول تامین اجتماعی در کشور صادر شده و بی شک میزان ایجاد اشتغال امسال از سال گذشته کمتر نخواهد بود.

وی با اشاره به میزان اشتغال در کشور با احتساب رسمی وغیر رسمی در کشور افزود: در نه ماهه امسال 700 هزار شغل را تجربه خواهیم کرد.

وی در پایان گفت:باید  سهم استان کردستان را در جی تی پی کشور  هدفگذاری وبرنامه ریزی کنیم  و امیدوارم بتوانیم نرخ بیکاری استان  راتا اندازه ای کاهش دهیم  .

انتهای پیام/م

صحبت های وزیر کار در کردستان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۶ دی ۱۳۹۶
منکه 34 ساله هستمو با مدرک ارشد حتی یک روز هم بیمه ندارم چون بیکار مطلق هستمو مجرد تا حالا چندین کارت بیکاری گرفتم اما کیه که کار بده !!!