زلزله سمیرم خسارت جدی نداشت ولی تکرار آن نگران کننده است

فرماندار سمیرم گفت: هر چندزلزله روز گذشته با شدت ۳.۳ ریشتر در نزدیکی شهر حنا اتفاق افتاد خسارت جدی به همراه نداشت ولی تکرار زلزله‌ها در شهرستان سمیرم نگران کننده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حسین نصرتی با اشاره به زلزله روز گذشته با شدت ۳.۳ ریشتر در نزدیکی شهر حنا افزود: تنها خسارات گزارش شده ناشی از این حادثه طبیعی ترک برداشتن تعدادی از منازل مسکونی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین نگرانی تکرار زلزله در شهرستان سمیرم است، تصریح کرد: در ۲۰ روز گذشته حدود پنج زلزله در سمیرم اتفاق افتاده است.

فرماندار سمیرم با اشاره به اینکه جلسات مدیریت بحران در شهرستان تشکیل و برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز انجام شده است، گفت: به منظور فرهنگ سازی و آموزش شهروندان چند تمرین آموزشی در دستور کار قرار داده‌ایم.

نصرتی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به آغاز بکار ستاد بازآفرینی شهری بافت فرسوده مصوب شهرهای سمیرم، کمه و حنا شناسایی شده است، ابراز داشت: برای احیای این بافت فرسوده مصوب، اعتبارات طراحی را از محل اعتبارات شهرستانی و احیا و مقاوم‌سازی را از اعتبارات استانی و ملی تخصیص داده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین بافت فرسوده شهرستان سمیرم در ۱۲۰ روستا و آبادی این شهرستان قرار دارد، اضافه کرد: عمده منازل مسکونی روستاهای شهرستان سمیرم گلی، سنگین و غیر مقاوم در برابر زلزله است.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: به منظور نوسازی بافت فرسوده در روستاهای سمیرم وام بدون سقف در نظر گرفته‌ایم و در کمترین زمان ممکن در اختیار روستاییان قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/م

 

تکرار زلزله‌های سمیرم در ۲۰ روز نگران کننده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار