محکومیت ۱۵ نفر در ویتنام به اتهام طراحی حمله‌ تروریستی

۱۵ نفر به اتهام طرح ریزی حمله‌ای در پرترددترین فرودگاه ویتنام به حبس محکوم شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های دولتی ویتنام اعلام کردند، ۱۵ نفر روز چهارشنبه به اتهام طرح ریزی حمله‌ای در پرترددترین فرودگاه این کشور با استفاده از بمب‌های آتش زا با نزدیک شدن به جشن ملی کشور، به حبس محکوم شدند.

روزنامه دولتی تان نین اعلام کرد این ۱۵ نفر به علت در اختیار داشتن بطری‌های آتش زا در داخل فرودگاه بین المللی تان سون نات شهر هوشی مین گناهکار شناخته شدند و دادگاه هو-شی-مین آن‌ها را به مجازات‌های ۵ تا ۱۶ سال حبس محکوم کرد.

با نزدیک شدن جشن ملی ویتنام موسوم به «روز آزادی» این روزنامه بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد این افراد متهم شده‌اند از طریق اینترنت با گروهک‌های خارجی که سرمایه مالی این عملیات را تامین کرده اند، ارتباط برقرار کرده اند. این حمله در ماه آوریل خنثی شده است.

به نوشته این روزنامه، «متهمان از طریق شبکه‌های اجتماعی با یک سازمان فعال خارجی که برای خرید سلاح و مواد منفجره با اهداف تروریستی به آن‌ها کمک مالی کرده است، همکاری کرده اند».

نه رسانه‌های دولتی و نه مقامات ویتنام، هیچ یک به انگیزه احتمالی متهمان از این حمله اشاره نکرده اند. مجازات متهمان به تروریسم در کشور تک حزبی ویتنام که در آنجا رسانه‌های مستقل ممنوع و آزادی بیان کنترل می‌شود، ممکن است تا مجازات اعدام نیز افزایش یابد.  رسانه‌های دولتی ویتنام گزارش دادند روز سه شنبه دولت از تیپی ۱۰ هزار نفری برای مبارزه با حملات سایبری و «عقاید مضری» که در اینترنت منتشر می‌شوند، پرده برداشت.  

روزنامه رسمی تووی تری نیوز به نقل از سرهنگ انگویان ترونگ انگهیا، معاون رئیس اداره سیاسی ارتش مردمی ویتنام، اعلام کرد: در حالی که بسیاری از کشور‌ها و بازیگران از جنگی سایبری صحبت می‌کنند، ویتنام باید هر ثانیه، هر دقیقه و هر ساعت برای مبارزه با هرگونه عقاید مضر آماده باشد.  

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار