معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

موردی از ابتلای انسانی به بیماری هاری مشاهده نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: موردی از ابتلای انسانی به بیماری هاری در چند روز اخیر در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان شاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه کارگروه ویژه بیماری هاری در سیستان و بلوچستان گفت: از مردم درخواست می‌شود در صورت وقوع هرگونه حیوان گزیدگی سریعا برای واکسیناسیون رایگان به مراکز درمان پیشگیری از هاری مراجعه کنند.

طباطبایی افزود: هاری یک بیماری ویروسی کشنده است که غالبا توسط گزش حیوانات هار منتقل شده و در صورت بروز علایم بالینی بیماری منجر به مرگ فرد مبتلا می‌شود.

وی تصریح کرد: در چند روز اخیر در پی حمله یک قلاده سگ به یک گله شتر در خاش، شاهد اتلاف شماری از شتر‌ها در منطقه بودیم.

وی ادامه داد: نتیجه آزمایش تعدادی از نمونه‌های تهیه شده از شتر‌های تلف شده از نظر بیماری هاری مثبت بوده و بلافاصله تیم‌های دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدامات کنترلی با هدف پیشگیری از گسترش این بیماری را آغاز کردند و خوشبختانه موردی از ابتلای انسانی در چند روز اخیر در حوزه این دانشگاه رخ نداده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: واکسیناسیون سگ‌های صاحب دار در منطقه با جدیت در حال پیگیری و انجام است.

طباطبایی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته شاهد وقوع مواردی از هاری انسانی و افزایش حیوان گزیدگی در شمال سیستان و بلوچستان بوده ایم ضروری است نسبت به تشدید فعالیت کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد اقدام و تصمیماتی در خصوص جلوگیری از ورود سگ‌های بی صاحب به داخل استان گرفته شود.

وی ضمن تقدیر از عملکرد رسانه‌ها در زمینه انعکاس مطلوب برنامه‌های سلامت، از آنان خواست اخبار موثق سلامت را فقط از مسئولان حوزه‌های سلامت دریافت کنند، زیرا اخبار منتشره از طریق شبکه‌های مجازی و یا سایر رسانه‌ها مورد تایید روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیست.

کارگروه ویژه بیماری هاری سیستان و بلوچستان با حضور مدیران کل دامپزشکی و محیط زیست این استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مسئولان حوزه سلامت این دانشگاه برگزار شد.

استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

انتهای پیام/ع

کارگروه ویژه بیماری هاری سیستان و بلوچستان برگزارشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار