رئیس‌جمهور تایوان: فعالیت‌های نظامی چین باعث بی‌ثباتی منطقه‌ می‌شود

رئیس‌جمهور تایوان در واکنش به رزمایش‌های مکرر نظامی چین اعلام کرد اقدامات نظامی پکن به بی‌ثباتی منطقه دامن می‌زند.

رئیس‌جمهور تایوان: ارتش چین باعث بی‌ثباتی منطقه‌ای می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «تسای اینگ-ون» رئیس‌جمهور تایوان روز پنجشنبه اعلام کرد فعالیت‌های نظامی مکرر چین باعث بی‌ثباتی منطقه می‌شود. او گفت نیروهای این جزیره به دقت آنچه چین انجام می‌دهد را تحت نظر دارند.

چین ادعای مالکیت تایوان که منطقه‌ای خودمختار و دموکراتیک است را دارد. از زمانی که تسای از حزب پیشرو دموکرات تایوان به ریاست جمهوری رسید، چین رویکردی جنگ طلبانه را در خصوص این کشور در پیش گرفته است.

پکن ادعا می کند تسای برای استقلال رسمی تایوان تلاش می‌کند. تسای در این مورد گفته خواستار برقراری صلح در این سرزمین است ولی از امنیت تایوان دفاع خواهد کرد. وزارت دفاع تایوان در هفته جاری اعلام کرد نیروی هوایی چین در سال گذشته 16 رزمایش نظامی را نزدیک تایوان انجام داده است و هشدار داد خطر نظامی چین روزانه در حال افزایش است.

پکن همواره اعلام کرده رزمایش‌هایش در دریای جنوبی چین و دریای ژاپن عادی هستند و با هیچ کشوری هدف این رزمایش‌ها نیست. تسای خطاب به افسران ارشد نظامی در «تایپه» گفت این جزیره خواستار برقراری صلح است اما حتی یک روز را بدون آمادگی برای مبارزه سپری نمی‌کند.

تسای در این مورد گفت: «در این دوره فعالیت‌های مکرر نظامی چین در شرق آسیا ثبات و امنیت منطقه را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده است. کشور ما همیشه در برقراری ثبات و امنیت در منطقه مشارکت داشته است به همین دلیل ارتش ملی مجبور است به دقت اقدامات نظامی چین را تحت نظر بگیرد و اقدامات مناسب برای تضمین کردن امنیت کشور و منطقه انجام دهد».

تنش‌های دو کشور از ماه جاری آغاز شد، زمانی که یک سیاستمدار چینی اعلام کرد اگر کشتی‌های جنگی آمریکا در بندر تایوان دیده شوند به آنها تجاوز می‌شود. تایوان به سلاح‌های ساخت آمریکا مجهز است اما از واشنگتن درخواست کرده تجهیزات پیشرفته تری را در اختیارش قرار دهد. آمریکا از لحاظ قانونی متعهد است تجهیزات لازم را برای دفاع از تایوان در اختیارش قرار دهد.

تایوان به هیچ وجه حاضر نیست تحت حکومت چین قرار بگیرد و پکن را به اینکه تصوری از دموکراسی ندارد متهم می‌کند.

انتهای پیام/

 

نزاع چین و تایوان بر سر ادامه فعالیت‌های نظامی پکن 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار