اجرای طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان / سنجش بینایی ۸۱ هزار کودک

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: در طرح پیشگیری از تنبلی چشم ۸۱ هزار نفر از جمعیت هدف ۳ تا ۶ سال در هرمزگان سنجش بینایی می شوند.

اجرای طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان / سنجش بینایی ۸۱ هزار کودکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، غلامحسین رنجبر، مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: در طرح پیشگیری از تنبلی چشم ۸۱ هزار نفر از جمعیت هدف ۳ تا ۶ سال در هرمزگان سنجش بینایی می شوند.

او افزود:  این طرح  کشوری کودکان در هزار و ۱۷۲ پایگاه ثابت روستایی و شهری و ۸۰ پایگاه سیار سنجش بینایی خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مهد کودک‌ها و برخی مراکز بهداشتی روستایی و شهری در سراسر هرمزگان تا پایان آبان ماه اجرا می‌شود.

غلامحسین رنجبر افزود: پارسال ۷۶ درصد جمعیت هدف استان سنجش بینایی شدند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان هم گفت: طرح غربالگری تنبلی چشم در سه سطح توسط معلمان، مربیان و بهورزان بهداشتی اجرا می شود و درصورت علایم مشکوک به بینایی سنج ارجاع و در سطح نهایی به چشم پزشک برای درمان تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

سامیه جهانشاهی افزود:  پارسال ۲ هزار و ۶۴۵ نفر کودک دچار اختلال شناسایی شدند که دچار مشکلات بینایی بودند و اقدامات تخصصی برای درمان آن‌ها آغاز شد.

 کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت‌ها در سازمان بهزیستی هرمزگان گفت: در این طرح افراد مختلفی که در معرض بیماری‌های چشمی هستند شناسایی و از بروز بیماری‌های احتمالی در آینده جلوگیری می‌شود.

صابری افزود: قبل از ۶ سال دوران طلایی درمان بیماری تنبلی چشم است و بیماری‌های افتادگی پلک چشم، بیماری‌های انکسار‌ی و دوربینی در این طرح قابل شناسایی و ارجاع برای درمان است.

انتهای پیام/ب

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در پایگاه های ثابت روستایی و شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.