معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات کشور مطرح کرد:

روستائیان از شبکه اینترنت برخوردار می شوند

معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات کشور از برخورداری ۲۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور از شبکه اینترنت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات  در جلسه معارفه مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان در یاسوج با اعلام این خبر گفت: طرح برخورداری روستائیان از اینترنت با هدف ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها در سراسر کشور اجرا می‌شود.


ستار هاشمی با بیان اینکه در این طرح ۲۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور از شبکه اینترنت بهره مند می‌شوند افزود: علاوه بر این وزارت ارتباطات طرح آی س. تی روستایی را را در دستور کار دارد.


وی از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرایی این طرح در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این طرح با اولویت مناطق کمتر برخوردار به متقاضیان ایجاد شغل در روستا‌ها تسهیلات با نرخ سود پایین پرداخت می‌شود.


نائب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت کشور هم فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های ارتباطی را یکی از مولفه‌های توسعه کشور برشمرد و گفت: این شرکت تلاش می‌کند تا در همه نقاط کشور با گسترش زیرساخت‌های فناوری اطلاعات زمینه رشد و توسعه بویژه مناطق کمتر برخوردار را فراهم کند.


معارفی افزود: در کشور در حال حاضر به غیر از شبکه دیتا بیش از ۷۳ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری وجود دارد که بیش از ۸۰۰ کیلومتر آن در کهگیلویه و بویراحمد است.


محمدی مدیرکل پیشین ارتباطات زیرساخت استان هم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دوران تصدی خود گفت: توسعه شبکه فیبر نوری از ۲۸۰ کیلومتر در سه مسیر به بیش از ۸۰۰ کیلومتر در ۷ مسیر، افزایش پهنای باند اینترنت از ۷۰۰ مگابایت بر ثانیه به ۴۴ گیگابایت بر ثانیه، واگذاری و تحویل شبکه بزرگ ارتباطات راه دور به بخش خصوصی و نیز ارتقا ظرفیت شبکه انتقال از جمله این فعالیت‌ها است.


در پایان این جلسه آقای شجاعی به عنوان مدیرکل جدید ارتباطات زیرساخت استان معرفی شد.

انتهای  پیام/د

شبکه اینترنت در روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.