بصیرت "آقا نجفی همدانی" بر مسا ئل عرفان وروز

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری از بصیرت آقا نجفی همدانی بر مسائل عرفان وروز خبر داد.

بصیرت به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در ‌پیامی به کنگره آقا‌نجفی اعلام کرد: در مورد برگزاری کنگره ملی عالم ربانی مفسر قرآنی و حدیث حضرت آیت الله آقا نجفی همدانی رضوان الله علیه دو نتیجه حاصل می­‌شود یکی معرفی آن شهر یا استان و یکی معرفی آن شخصیت.

اصل برگزاری این محافل و مجالس نورانی و تجلیل از علمای بزرگ و معرفی آنان به نسل­‌های بعد، یکی از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی "و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب" و از برکات این مجامع علاوه بر تجلیل از مفسر قرآنی و روایات تعیین مسیر و مهندسی صحیح برای نقشه زندگی جوانان تشنه آب حیات و معرفت و جویای بصیرت و عرفان ناب الهی اسلامی می­‌باشد.

یکی از اسوه‌های طریق الی الله این عالم جلیل القدر است که در خانه عرفان و در سایه پدری عارف و عالم مرحوم آیت الله سید علی عرب بزرگ شود و شاگردی مرحوم آیت الله سید علی قاضی طباطبایی نموده و از حضور در جوار باب مدینه علم النبی (ص) استفاده­‌های معنوی بزرگی کرده است.

در بعد علمی یکی از شاگردان برجسته استاد المجتهدین آیت الله العظمی نائینی (ره) بوده و درس اصول ایشان را دقیق نوشته و نوشت­‌ها را خدمت استاد می­‌داده و استاد با دقت ملاحظه می­‌فرمودند تا جایی که به دامادی آیت الله نائینی مفتخر و فضیلتی بر فضائل ایشان افزوده شود.

علاوه بر سیادت، عرفان و علم، بصیرت در مسائل روز در حد اعلی داشته به طوریکه در مسئله دفاع مقدس هشت ساله منزل و مسجد ایشان مرکز جوانانی رزمنده و مواضع معظم له مایه اطمینان قلب رزمندگان می­‌گردد.

علاوه بر تحقیقات گسترده در تفسیر نورانی "انوار درخشان" و" شرح کافی" (درخشان پرتوی از اصول کافی) نسبت به امام راحل حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌­ای پشتیبانی و همراهی و همگامی کامل داشتند.

انتهای پیام/ب

آقا نجفی بر سیادت، عرفان و علم، بصیرت داشتند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار