برگزاری نشست قطبی روسای ادارات قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش در کردستان

پنجمین کار گروه تخصصی روسای ادارات قرآن، عترت و نماز شش استان کشورصبح امروز ، در سنندج برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان ، پنجمین کار گروه تخصصی روسای ادارات قرآن، عترت و نماز استان های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان و کردستان با موضوع کارکرد فضای مجازی در فعالیت های قرآن، نماز و عترت در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد.

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در این نشست ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع)، با بیان اینکه امروزه بخش عظیمی از زندگی انسان ها تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته است؛ گفت: تاثیر پذیری همه آحاد جامعه از دنیای مجازی بیش تر از دنیای واقعی است.

نریمانی وجود فضای مجازی و فراگیر شدن آن را امری اجتناب ناپذیر دانست و با بیان اینکه مواجهه شدن با پدیده جدیدی چون دنیای مجازی و استفاده نادرست از آن قطعا آسیب هایی را به دنبال دارد؛ بر آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در خصوص نحوه استفاده درست از آن تاکید کرد.

وی افزود: شبکه های اجتماعی  و فضای مجازی می تواند در حوزه اخلاقی و رفتاری کارایی مضر و تاثیر گذاری منفی داشته باشد اما اگر به نحو احسن از آن بهره برداری شود می تواند در بسیاری از زمینه ها تاثیر مثبت داشته باشد.

به گفته نریمانی استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی زمانی تهدید است که آن را رها کنیم و زمانی فرصت است که به معنای واقعی  و صحیح در جهت نیل به اهداف مورد نظر از آن استفاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، آموزش مفاهیم قرآنی با بهره گیری از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را یکی از راه های موثر گرایش دانش آموزان به شرکت در مسابقات قرآنی عنوان کرد و گفت: در مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز باید متناسب با سلایق و نیازهای دانش آموزان به جای استفاده از روش های سنتی از امکانات روز استفاده کرد.

وی بیان اینکه امروزه می توان با استفاده از دنیای مجازی بسیاری از نکات اخلاقی و تربیتی را به دانش آموزان آموزش داد؛ گفت: باید در راستای ترویج، تعمیق و نهادینه سازی فعالیت های قرآنی از دنیای مجازی به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

نریمانی با اشاره به اینکه استفاده از روش های سنتی برای آموزش مفاهیم قرآنی جذابیت و تاثیرگذاری کم تری نسبت به روش های نوین دارد؛ گفت: برای اینکه نکات اخلاقی، تربیتی، دینی و بهره گیری از سیره قرآنی و بزرگان دین با ذائقه جوانان و نوجوانان همخوانی داشته باشد؛ باید با تولید محتوی از شبکه های اجتماعی استفاده کرد.

نریمانی با بیان این مطلب که می توان آموزش های نماز، قرآن، اذان را در فضای مجازی بدون محدودیت زمان و مکان در اختیار دانش آموزان قرار داد؛ تصریح کرد: باید بستر های لازم  برای این کار فراهم شود.

در ادامه روسای ادارات قرآن، عترت و نماز استان های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان و کردستان به بیان مطالبی در خصوص کارکرد فضای مجازی در فعالیت های قرآن، نماز و عترت پرداختند.

انتهای پیام/م

پنجمین کار گروه تخصصی روسای ادارات قرآن، عترت و نماز شش استان کشوردر سنندج

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.