آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم در بجنورد برگزار می شود

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بجنورد از برگزاری آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ ،حجت الاسلام عظیم آسوده رییس اداره اوقاف امور خیریه خراسان شمالی بابیان این که  ثبت نام شرکت در آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم 18 آذر ماه آغاز و تا 30 دی ماه ادامه دارد،افزود: آزمون کتبی تمام رشته ها 10 اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: آزمون الکترونیکی درک مفاهیم قرآن کریم شنبه 12 اسفند،آزمون شناخت حفظ قرآن ویژه دانش آموزان و بزرگسالان از 12 تا 17 اسفند سالجاری برگزار می شود.

حجت الاسلام عظیم آسوده آدرس سایت قرآنی را www.guranedu.ir اعلام کرد و افزود:علاقمندان برای دریافت کارت از اول بهمن تا 9 اسفندماه سال جاری به اداره اوقاف بجنورد مراجعه کنند.

وی به شرکت حدود 300 نفر در آزمون سراسری قرآن کریم اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد امسال نیز تعداد شرکت کنندگان افزایش یابد.

وی 4 رشته اصلی آزمون قرآن کریم را حفظ قرآن کریم شامل 16 رشته،ترجمه و مفاهیم قرآنی در 3 رشته و معارف اهل بیت در 4 رشته، انس با قرآن و درک معنا و تدبر در قرآن در یک رشته عنوان کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد حدنصاب قبولی آزمون کتبی را 70 به بالا و آزمون شفاهی 75 با بالا و آزمون الکترونیکی 70 به بالا ذکر کرد.

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد در ادامه از برگزاری طرح سراسری آموزش سبک زندگی در نیمه دی ماه امسال خبر داد و به اهمیت جایگاه خانواده در جامعه اشاره کرد وگفت:اگر کانون خانواده متزلزل شود آسیب های فراوان اجتماعی به بار خواهد آورد.

حجت الاسلام آسوده از جمله این آسیب ها را طلاق و...عنوان کرد و افزود: براین اساس سازمان اوقاف با 3 هدف افزایش مهارت فردی ویژه افراد 15 سال به بالا، افزایش مهارت های ازدواج و خانواده و تربیت فرزند ویژه افراد 20 سال تا 50 سال اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی کرده است.

وی حداکثر ظرفیت هر کلاس را 20 تا 35 نفر اعلام کرد و سرفصل های کلاس مهارت های زندگی را خود آگاهی،ارتباط موثر،کنترل خشم و.... عنوان کرد.

حجت الاسلام آسوده سرفصل های کلاس مهارت های ارتباطی را تعریف خانواده،فرایند همسر گزینی و... مهارت تربیت فرزند را تربیت اخلاقی،فرزند پروری و....ذکر کرد.

وی افزود:در این طرح هیچ گونه هزینه ای برای ثبت نام افرادگرفته نمی شود.

انتهای پیام/آ

برگزاری مسابقات قران کریم در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.