مذاکرات شرکت‌های اپل و آمازون با عربستان سعودی برای سرمایه‌گذاری در این کشور

دو شرکت آمریکایی اپل و آمازون در حال مذاکره با عربستان سعودی برای سرمایه‌گذاری در این کشور هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، دو شرکت آمریکایی اپل و آمازون در حال مذاکره با عربستان برای اخذ مجوز سرمایه گذاری در ریاض هستند. گفته می شود این مذاکرات بخشی از تلاش های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای گسترش چشم انداز فناوری های پیشرفته در این کشور به شدت محافظه کار است.

در حال حاضر هر دو شرکت آمازون و اپل محصولات خود را با واسطه در عربستان سعودی به فروش می رسانند، اما در تلاشند در کنار سایر غول های فناوری در جهان به طور مستقیم در بازار سرمایه گذاری عربستان حضور یابند.

ریاض در دو سال گذشته به دنبال کاهش بهای نفت و در تلاش برای فاصله گرفتن از اقتصاد متکی به نفت، موانع نظارتی خود را برای سرمایه گذاران خارجی به طور چشمگیری کاهش داده است.

به توافق رسیدن با شرکت های بزرگی همچون اپل و آمازون برای سرمایه گذاری در عربستان بخش دیگری از تلاش های محمد بن سلمان برای پیشبرد برنامه های اصلاحاتی اش است. از سوی دیگر، آمازون و اپل نیز برای سرمایه گذاری در این بازار جوان و نسبتا ثروتمند تمایل زیادی دارند.

تعداد کاربران گوشی های هوشمند و اینترنت در عربستان بسیار بالا است. 70 درصد جمعیت زیر 30 سال عربستان به شدت به شبکه های اجتماعی مجازی وابسته اند. گوشی های ساخت اپل پس از سامسونگ بیشترین کاربر را در عربستان دارند.

مذاکرات اپل و ریاض به مراحل پایانی نزدیک شده است و برآورد می شود مجوز آغاز به کار فروشگاه های اپل در عربستان در ماه فوریه صادر شود. با این حال، مذاکرات عربستان با آمازون هنوز در مراحل ابتدایی است و تاریخ مشخصی برای آغاز فعالیت های سرمایه گذاری این شرکت آمریکایی در ریاض اعلام نشده است.

این دو شرکت آمریکایی هنوز در خصوص این خبر اظهارنظری نکرده اند.

 انتهای پیام/

 

اپل و آمازون در عربستان سرمایه‌گذاری می کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار