حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور مردم در نهم دی سال 88 بیانگر حمایت مردم از اصل نظام بود

عضو شورای مرکزی جمنا گفت: حضور مردم در نهم دی سال 88 بیانگر حمایت مردم از اصل نظام و باورهای دینی بود.

حضور مردم در نهم دی سال 88 بیانگر حمایت مردم از اصل نظام بودسیدمحمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نقش حماسه نهم دی 88 در ایجاد امنیت و ثبات در جامعه و انتخابات‌های بعد از آن اظهار کرد: پس از انتخابات سال 88 ناامنی در تهران و بسیاری از کلانشهرها ایجاد شد که تا دی‌ماه همان سال ادامه داشت.

وی افزود: حمله به بانک‌ها، مغازه‌ها، وسایل نقلیه عمومی زندگی عادی مردم را مختل کرده بود و عوامل داخلی و خارجی جریان فتنه را تحریک و به آشوب‌های ایجاد شده دامن می‌زدند.

حسینی تصریح کرد: حتی شاهد این بودیم که به بسیج و مسجد لولاگر حمله کردند و به دنبال آن هتک حرمت‌های بسیاری مخصوصا در روز عاشورا صورت گرفت. نگرانی‌های فراوانی برای مردم ایجاد شده بود.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بیان کرد: شرایط به گونه‌ای بود که حتی کسبه تهران دچار کسادی کار شده بودند و حضور حماسی مردم در نهم دی‌ماه سال 88 همانند آب سردی بود که روی آتش فتنه ریخته شد و شرایط را به سوی امنیت پیش برد.

وی ادامه داد: نتیجه حماسه باشکوه مردمی در نهم دی‌ماه سال 88 این بود، کسانی فکر می‌کردند می‌توانند با ایجاد تحرکات نظام را دچار آسیب کنند اما دریافتند که این گونه تلاش‌های مذبوحانه راه به جایی نخواهد برد و حامیان خارجی و داخلی فتنه‌گران از ادامه فعالیت‌های خود ناامید شدند و فهمیدند که با موج خروشان مردم مواجه هستند.

حسینی تأکید کرد: در نهایت حماسه تاریخی نهم دی سبب پدیدار شدن آرامش در کشور شد و در انتخابات‌های سال‌های بعد نیز برخی جریان‌های فتنه‌گر دریافتند که با شانتاژگری و اردوکشی خیابانی و ایجاد درگیری نمی‌توانند نظام را خدشه‌دار کنند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان اذعان کرد: فتنه‌گران دریافتند رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران همانطور که حافظه اسلامیت ایران است از جمهوریت نظام و حق مردم صیانت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: روز نهم دی روز مهم و تاریخی برای انقلاب اسلامی ایران است و به عنوان نقطه عطف و فصل جدیدی در تاریخ کشور بود و لازم است که هرسال آن را یادآوری کرده و آن را گرامی می‌داریم.

حسینی افزود: مردم زمانی که فهمیدند مسئله تنها اعتراض به نتیجه انتخابات نیست و این‌ها بهانه‌ای شده تا شعارها به سمت ضدیت نظام جمهوری اسلامی ایران پیش برود اما برای مردم مشخص شد که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده‌اند و به دنبال تضعیف اعتقاد‌ها و قداست امام حسین و عاشورا هستند.

عضو شورای مرکزی جمنا در پایان تاکید کرد: در تمام کشور از هفتم تا نهم دی شاهد حرکت خودجوش بودیم، به گونه‌ای که حتی رادیوها و رسانه‌های بیگانه که کمتر به حضور گسترده مردم در ایام خاص اشاره می‌کنند ، ناچار شدند در این روز مقدس اعلام کنند میلیون‌ها نفر در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند و این مسئله بیانگر حمایت مردم از اصل نظام و اعتقاد و باورهای دینی بود.

 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار