آمریکا محدودیت‌های صدور روادید در ترکیه را به طور کامل لغو کرد

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد خدمات صدور روادید این کشور در ترکیه به طور کامل ازسر گرفته خواهد شد.

آمریکا محدودیت‌های صدور روادید در ترکیه‌ را به طور کامل لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای بی سی نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد خدمات روادید این کشور در ترکیه که پس از کشمکشی دیپلماتیک بین دو طرف برسر بازداشت کارکنان محلی و شهروندان آمریکایی در خلال وضع فوق العاده در آنکارا متوقف شده بود، از سر گرفته خواهد شد.

آمریکا پس از بازداشت دو نفر از کارکنان سفارت این کشور در آنکارا، صدور روادید در ترکیه را متوقف کرد؛ اما ماه نوامبر خدمات روادید در ترکیه را به طور جزئی از سر گرفت. وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا اطمینان پیدا کرده اوضاع امنیتی در ترکیه به قدر کافی بهبود یافته و ازسرگیری کامل خدمات روادید در ترکیه امکانپذیر است.

سفارت آمریکا در آنکارا نیز پیش‌تر اعلام کرده بود پس از آنکه ترکیه تضمین های سطح بالای خود را درمورد کارکنان محلی بازداشت شده این سفارتخانه محقق کرد، سفارت آمریکا نیز همه محدودیت ها در زمینه خدمات روادید را لغو کرد.

سفارت آمریکا در آنکارا در بیانیه ای اعلام کرد :« با توجه به عمل کردن ترکیه به تضمین های خود، وزارت امور خارجه آمریکا اطمینان پیدا کرد اوضاع امنیتی به قدر کافی بهبود پیدا کرده و زمینه برای ازسرگیری کامل خدمات روادید در ترکیه فراهم شده است».

سفارت ترکیه در واشنگتن از تصمیم آمریکا درخصوص لغو محدودیت ها در زمینه صدور روادید در ترکیه استقبال و اعلام کرد در واکنش به تصمیم آمریکا درخصوص لغو محدودیت ها در زمینه صدور روادید در ترکیه، محدودیت ها در این زمینه را برای شهروندان آمریکایی لغو می کند.

 

انتهای پیام/

آمریکا از لغو محدودیت‌‌ها در زمینه صدور روادید در ترکیه خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار