زير ساخت‌های ترافيكی عامل پيشگيری از تصادف

ریيس پليس راهنمايی و رانندگی گيلان گفت: توجه به زير ساخت های ترافيكی عاملی برای پيشگيری از تصادفات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  سرهنگ محمدرضا محمدی، ریيس پليس راهنمايی و رانندگی گيلان با اشاره به نقش مهم دوچرخه و ترويج فرهنگ دوچرخه سواری در كاهش حجم ترافيک افزود: محدود كردن وسايل نقليه موتوری شخصی با ايجاد زيرساخت و توسعه حمل و نقل عمومی٬ پياده راه‌ها و مسيرهای ويژه دوچرخه در بين شهروندان،می تواند معضلات ترافيكی را مرتفع کند.

وی به نقش مديران و مردم در زمينه كاهش ترافيک اشاره و خاطرنشان کرد: اين اراده و اين تلاش در مجموعه مديران شهری در حوزه ترافيک وجود دارد، اما تا همراهی و همكاری مردم نباشد قطعا اقدامات و هزينه ها بی نتيجه خواهد ماند.

ریيس پليس راهور گيلان با بيان اينكه پيچ در پيچ بودن و كمبود خيابانهای عريض و موازی در شهر رشت يكی از موانع اصلی در ايجاد خطوط ويژه اتوبوس رانی است٬ اذعان کرد: اين ساختار به جای مضر بودن می تواند با تغيير نقشه ها و روش‌های منحصر، مفيد واقع شود.

سرهنگ محمدی با تاكيد بر لزوم ايجاد زمينه های هدايت ترافيكی گفت: بايد با ايجاد رينگ‌های هدايت ترافيک و حذف تقاطع‌های متعدد٬ چراغ های راهنمايی٬ توقف‌های متوالی٬ چپگردها به نحوی كه ترافيک مرتب در جريان باشد، توقف‌ها را به حداقل رساند. 

وی تصریح كرد: رعايت قوانين و مقررات راهنمايی و رانندگی و ارتقای فرهنگ از عوامل موثر در پيشگيری از تصادفات است.

انتهای پیام/اص

زير ساخت‌های ترافيكی عاملی برای پيشگيری از تصادف است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.