فراخوان شخصیت‌های سیاسی جهان برای کنار گذاشتن دولت اتریش از اتحادیه اروپا

شخصیت‌های سیاسی کشور‌های مختلف روز پنجشنبه با انتشار فراخوانی کنار گذاشتن دولت جدید اتریش از اتحادیه اروپا را خواستار شدند.

فراخوان شخصیت‌های سیاسی جهان برای کنار گذاشتن دولت اتریش از اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شخصیت‌های کشورهای مختلف امروز (پنجشنبه) در فراخوانی که منتشر شد، کنار گذاشتن دولت جدید اتریش از اتحادیه اروپا را خواستار شدند.

شخصیت های کشورهای مختلف همچنین تحریم نشست آینده اتحادیه اروپا را که قرار است به ریاست اتریش برگزار شود، خواستار شدند. دولت جدید اتریش از ائتلاف جناح راست و راست افراطی تشکیل شده است.

در این فراخوان که در سایت روزنامه فرانسوی لوموند منتشر شده، آمده است: ما چشم هایمان را بر نمی گردانیم: این افراد وارثان نازیسم هستند که با ورود شش وزیر از حزب آزادی اتریش (حزب راست گرای افراطی اف پی او) در دولت جدید این کشوربه قدرت رسیدند.

در میان امضا کنندگان این فراخوان نام شخصیت‌هایی همچون رئیس جمهور سابق تیمور شرقی راموس هورتا، برنده جایزه نوبل صلح، میگل ­آنجل موراتینوس ­وزیر امور خارجه سابق اسپانیا و کیم کمپل نخست وزیر سابق کانادا به چشم می خورد.

امضا کنندگان این فراخوان با انتقاد از سکوت و بی تفاوتی در برابر حضور جناح راست افراطی در دولت اتریش، ایده ای را که بر اساس آن پیشرفت ملی گرایی و پایان دموکراسی اجتناب ناپذیر است، رد کردند. آنها همچنین این ایده را که بر اساس آن اقدام علیه وارثان نازیسم بی فایده و حتی غیر قانونی است، نپذیرفتند. افزون بر آن، امضا کنندگان این فراخوان بر این باور هستند که همه مسئولیت دارند به طور قطعی با دولت جدید اتریش مقابله کنند.

 

انتهای پیام/

شخصیت‌های جهان تحریم دولت اتریش را خواستار شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار