توقیف شناور حامل محموله کالای قاچاق

فرمانده مرزبانی خوزستان گفت:شناور حامل محموله 14میلیارد ریال کالای قاچاق در آبراه بین المللی اروند توقیف شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سردار عبداله نظرپور فرمانده مرزبانی خوزستان افزود: ماموران پایگاه دریابانی آبادان در راستای مبارزه با قاچاق کالا وکنترل آب های ساحلی استان، روز گذشته در عملیاتی ثمربخش موفق شدند یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس به مقصد بندر آبادان در حرکت بود، شناسایی و متوقف کنند.

وی گفت:ماموران در بازرسی دقیق از این شناور، هفت هزار اتو مخصوص لوله کشی که قاچاق و بدون مجوز قانونی از کشورهای حوزه خلیج فارس تهیه و بارگیری شده بود را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی خوزستان به دستگیری هفت متهم در این رابطه اشاره کرد و افزود: کارشناسان ارزش ریالی این کالاها را 14 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی گفت:پس از تشکیل پرونده مقدماتی ، متهمان تحویل مراجع قانونی شدند.

سردار نظرپور در پایان با اشاره به امنیت مطلوب حاکم بر رودخانه اروند افزود: آبراه بین المللی اروند از دیرباز یکی از آبراه های استراتژیک و حائز اهمیت در مناسبات اقتصادی ،معیشتی و سیاسی منطقه به شمار میرفت ازهمین رو مرزبانان خوزستان با هوشیاری و تلاش های شبانه روزی و اجرای گشت های مستمر آبراه اروند را به محلی امن برای فعالیت های اقتصادی قانونی و تردد شناورهای تجاری مجاز مبدل کرده اند.

اروندرود در جنوب غربی ایران و در مرز ایران و عراق از آب رودهای دجله، فرات و سپس کارون پدید آمده ‌است.

هم‌اکنون ۸۱ کیلومتر از ۱۷۵ کیلومتر طول اروندرود از محل پیوستن نهر خین به این رودخانه تا مصب آن در خلیج فارس مرز مشترک ایران و عراق به‌شمار می‌آید.

عرض اروندرود بین ۵۰۰ تا یکهزار متر و عمق آن بین 9 تا 15 متر در نوسان است.

انتهای پیام /د

کشف محموله 14 میلیارد ریالی کالای قاچاق در آبراه بین المللی اروند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.