بازسازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در مناطق زلزله زده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری آسیب دیده باید سریع‌تر وارد فاز ساخت و ساز شوند تا شرایط فرهنگی و هنری در مناطق زلزله زده دچار مشکل نشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز گذشته در سفر به کرمانشاه با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به رخ دادن زلزله بعد از زمان کوتاهی از تصدی بازونداستاندار، گفت: همت و جدیت و پشتکار و پای کار بودن استاندار کرمانشاه در بدو ورود به این استان و در جریان وقوع زلزله به عنوان یک نقطه قوت در هیئت دولت مطرح است.

صالحی، با اشاره به برنامه سفر خود در استان کرمانشاه و بازدیدی که روز جمعه (۸ دی) از مناطق زلزله زده خواهد داشت، گفت: ارزیابی وضعیت فضا‌های فرهنگی و هنری و شرایط فعالان فرهنگی حاضر در این مناطق مد نظر است.

وی توجه به بحث‌های روحی و روانی آسیب دیدگان زلزله اخیر کرمانشاه را یکی از محور‌های اصلی سفر دو روزه خود به کرمانشاه بیان کرد و گفت: حضور هنرمندان در مناطق زلزله زده و استمرار برنامه‌های مرتبط فرهنگی و هنری از ضرورت‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه اعتبار لازم برای بازسازی در نظر گرفته می‌شود، تأکید کرد: مجتمع‌های فرهنگی و هنری و مراکزی که مشکل پیدا کرده اند باید سریع‌تر وارد فاز ساخت و ساز شوند تا شرایط فرهنگی و هنری در این مناطق دچار مشکل نشود.

وی بیان کرد: اهالی فرهنگ و هنر نیز که در جریان زلزله دچار آسیب شده اند باید کمک رسانی شوند تا به شرایط سابق بازگشته و فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

 صالحی، با اشاره به همراهی و همدلی بسیار خوب اصحاب فرهنگ و هنر کشور در امدادرسانی به زلزله زدگان، گفت: حضور هنرمندان و استمرار برنامه‌های فرهنگی و هنری آن‌ها در این مناطق قطعاً در تسکین آلام زلزله زدگان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ف 

وزیر فرهنگ و ارشاد از مناطق زلزله زده کرمانشاه بازدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.