لزوم حفظ و نگهداری از فضا‌های طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان برلزوم حفظ و نگهداری از فضا‌های طبیعی تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  احمد مطیعی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: خشکسالی های ایجاد شده و از بین رفتن فضاهای طبیعی لزوم فعالیت سازمان های مردم نهاد را بیشتر از گذشته کرده و اهمیت حفظ و نگهداری این منابع را بیشتر کرده است.

وی افزود: درک اهمیت منابع طبیعی برای ادامه حیات ،خود به تنهایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که انجمن های مردم نهاد با حضور پررنگ خود در زمینه توسعه فضاهای سبز و کاشت نهال این فرهنگ را نهادینه کرده اند.

مطیعی گفت: روش های مختلفی را می توان در خصوص ترویج این فرهنگ در دستور کار قرار داد که مهم ترین آن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی است.

وی افزود: دولت در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی هیچگاه از مردم جدا نبوده و امید است که بتواند با حمایت خود فعالیت انجمن های مردم نهاد را پررنگ تر کند.

مطیعی ادامه داد: تخریب منابع طبیعی باید کارشناسی شود چرا که عوامل انسانی و اجرای برخی از پروژه های عمرانی همواره در این تخریب ها نقش دارد که باید به آن توجه بیشتری شود.

وی بیان کرد: برخی از پروژه های عمرانی بدون کارشناسی بوده و آسیب جدی به منابع طبیعی وارد می کند که باید از اجرای این طرح ها و پروژه ها جلوگیری کرد.

مطیعی گفت: یکی از مهم ترین عوامل ایجاد گرد و غبار ، از بین رفتن منابع طبیعی است و همین امر مسئولیت ما را نسبت به حفاظت از این منابع بیشتر می کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.