کشف اشیای عتیقه در خراسان شمالی

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت : اشیای عتیقه مربوط به دوره هخامنشیان به ارزش 12 میلیارد و 600 میلیون ریال در شهرستان مانه و سملقان کشف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد، سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت : در پی دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری و فروش عتیقه در شهرستان مانه و سملقان موضوع برای دستگیری دیگر اعضای این باند به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

 وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین رصد شبانه ‌روزی محل تردد متهمان موفق به شناسایی عامل اصلی فروش اشیا عتیقه شدند ، افزود: مأموران در یک عملیات گسترده با هماهنگی مقام قضایی متهم را در مخفی گاهش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی انتقال دادند.

مظاهری افزود: در بازرسی از محل اختفای متهم تعداد 430 اشیای عتیقه، تعداد 4 هزار و 800 دلار تقلبی، خاک و ابزار آلات ساخت عتیقه تقلبی و همچنین مقادیر قابل توجهی وجه نقد که مربوط به فروش این اشیا بوده کشف و ضبط شد.

شهرستان مانه و سملقان در غرب خراسان شمالی واقع شده که هم اکنون باستان شناسان آلمانی و ایرانی در بخش های از این شهرستان به ویژه تپه 'ریوی' در حال کاوش بناهای تاریخی هستند.

انتهای پیام/ط

کشف 430 اشیای عتیقه در شهرستان مانه و سملقان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.