زارعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

اساس دانشگاه نسل چهارم صنعت اقتصاد دانش بنیان است

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: دانشگاه کارآفرین و پارک‌های علم و فناوری وظیفه بسیار مهمی دارند،چون اساس نسل چهارم صنعت اقتصاد دانش بنیان است.

اساس دانشگاه نسل چهارم صنعت اقتصاد دانش بنیان استعباس زارعی رئيس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: یکی از شاخص‌ها و بازیکن‌های اصلی دانشگاه‌های کارافرین، پارک‌های علم و فناوری هستند.

وی در ادامه در خصوص پتانسیل رشته های علوم انسانی در زمینه نوآوری افزود:ع لوم انسانی هم جای کارآفرینی زیادی دارد، در حال حاضر از این رشته هم می توان به زمینه‌های مناسبی ورود پیدا کرد.

بررسی میزان درآمدزایی  پارک از محل شرکت‌های دانش بنیان 

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در خصوص میزان درآمدزایی پارک از محل شرکت‌های دانش بنیان گفت: تعداد کالا و خدمات دریافتی از 109شرکت مستقر عضو پارک که در ارزيابی سالانه سال گذشته حضور پیدا کردند،  602مورد بوده است، نیروی انسانی تمام وقت شاغل 1914نفر، جمع دارایی ها 650میلیار تومان و گردش مالی 700میلیارد تومان بوده است.

زارعی بیان کرد:تعداد ثبت اختراعات داخلی 14و بین المللی 3مورد بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما صندوق پژوهش و نوآوری را داریم که اقدامات مناسبی در آن صورت می گیرد و می توانیم برای کمک به رشد شرکت ها از این صندوق بهره بگیریم.

زارعی اظهار داشت: بنابراین از نظر من صنعت نسل چهار برای ما فرصت است و در این فرصت دانشگاه کارافرین و پارک های علم و فناوری وظیفه بسیار مهمی دارند چون اساس نسل چهارم صنعت اقتصاد دانش بنیان است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یادآورشد: پایه های اقتصاد دانش بنیان در هر کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته  به دانشگاه و صنعت وصل هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار