روایت سه سال محاصره توسط داعش در کویرس سوریه در «به‌اضافه مستند»

برنامه جدید «به‌اضافه مستند»، سه‌شنبه 12 دی با پخش و بررسی مستند «کویرس، وطن کوچک من» روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

روایت سه سال محاصره توسط داعش در کویرس سوریه در «به‌اضافه مستند»به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، نوزدهمین قسمت از برنامه «به‌اضافه مستند» با حضور سید رضا صدرالحسینی کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا و مرتضی شعبانی مدیر مرکز مستندسازی حقیقت و تهیه‌کننده مستند «کویرس، وطن کوچک من» و با موضوع مستندسازی بحران در مناطق غرب آسیا، الزامات و پیشرفت‌ها پخش خواهد شد.

در این برنامه محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به‌نقد و بررسی فرمی «کویرس، وطن کوچک من» خواهند پرداخت.

این مستند روایتی از مقاومت سه سال و نیم دانشجویان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های آموزشی- نظامی در کویرس سوریه است. این دانشگاه هوایی، علیرغم تمام حملات در این مدت از سوی گروه‌های تروریستی، موفق می‌شود که یک‌تنه در برابر محاصره داعش مقاومت کند. داستان این مستند، روایتی انسانی و برش کوتاهی از زندگی و سرگذشت انسان‌هایی است که طی سه سال و نیم محاصره کامل و همسایگی با مرگ، با ناامیدی مبارزه می‌کنند.

دانشگاه کویرس و دانش‌آموختگانش از آنجایی معروف شدند که در جنگ ۶ روزه اعراب و اسرائیل، خسارات بی‌سابقه‌ای به رژیم صهیونیستی وارد کردند. این مستند سال گذشته برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و تحسین بسیاری را برانگیخت. هم‌چنین این مستند در یازدهمین جشنواره حقیقت نیز حضور داشت و در دو بخش شهید آوینی و ملی به رقابت با دیگر آثار پرداخت. این مستند که به کارگردانی سعید صادقی و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی تولیدشده است، برای اولین بار از صداوسیما و در برنامه به‌اضافه مستند پخش خواهد شد.

تغییر در ساعت پخش برنامه

برنامه «به‌اضافه مستند» با اجرای سید محمدعلی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 12 دی از ساعت 21 پخش خواهد شد.

بازپخش این برنامه نیز روزهای چهارشنبه 13 دی‌ماه ساعت 9 و جمعه 15 دی‌ماه ساعت 13:30 خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.