یک شاعر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مکان برگزاری نمایشگاه کتاب، مهمترین عامل استقبال از این نمایشگاه است

ناصر پروانی گفت: اگر جذاب ترین نمایشگاه را در کره ماه برگزار کنیم و برای آن وسایل نقیله درنظر بگیریم، مردم ما به آن نمایشگاه نمی روند!

ناصر پروانی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتقال نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به مصلی تهران گفت: هم اکنون 2 سال است که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهر آفتاب برگزار می شود. بسیاری از ناشران خوب ما در اولین دوره برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب به این نمایشگاه نیامدند. بسیاری از ناشران و مردمی که حضور فعالی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران داشتند، به دلیل دوری مسیر مثل نمایشگاه شهر آفتاب به این نمایشگاه نیامدند.

وی افزود: 150 نفر برای مراسم رونمایی و جشن امضای کتابم که در سال 94 در مصلای تهران برگزار شده بود، حضور داشتند. اما یک سوم این افراد در رونمایی و جشن امضای کتابم که سال گذشته در شهر آفتاب برکزار شده بود؛ حاضر شدند. بسیاری از این افراد به دلیل دوری مسیر عذرخواهی می کردند و می گفتند نمی توانند در این مراسم حاضر شوند. مسیر شهر آفتاب دور و دسترسی به این مکان برای مخاطبان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سخت بود. علیرغم تمهیداتی که برای انتقال افراد به نمایشگاه شهر آفتاب اندیشیده شده بود، بسیاری به دلیل دوری مسیر نتوانستند به نمایشگاه کتاب تهران بیایند.

این شاعر با اشاره به اینکه نمایشگاه مبلمان،کاشی و سرامیک و لوستر در مصلای تهران برگزار می شود، اظهار کرد: وقتی نمایشگاه بین المللی کتاب را در خارج از شهر برگزار می کنیم، چطور انتظار داریم مردم ما کتابخوان شوند. مهمترین عامل استقبال از یک نماتیشگاه مکان برگزاری آن است.اگر جذاب ترین نمایشگاه را در کره ماه برگزار کنیم و برای آن وسایل نقیله درنظر بگیریم، مردم ما به آن نمایشگاه نمی روند! به نظر من هدف از برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در چند کیلومتری شهر تهران رونق کتاب نبود، بلکه می خواستند نمایشگاه شهر آفتاب را رونق بدهند. در دو سال گذشته نمایشگاه کتاب بسیار ضعیفی داشتیم؛ به دلیل اینکه مردم با شهر آفتاب آشنایی ندارند. منطقی است نمایشگاه را در شهر آفتاب برگزار نکنیم.

پروانی ادامه داد: دوست داریم یک فضایی از شهر ما فضای کتابخوانی بگیرد. ترافیک در همه روزها در محدوده مصلی تهران دیده می شود. در این ده روز این ترافیک به دلیل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به وجود بیاید. مسئولان شهری باید تمهیداتی را بیندیشند که کتاب  بخشی از شهر شود. در آن زمان می توانیم انتظار داشته باشیم بچه ها، بزرگسالان و کهنسالان ما اهل کتاب و کتابخوانی شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار