علی‌رغم حمایت آمریکا از حملات ائتلاف سعودی؛

ادعای متیس: آمریکا در تلاش برای کاهش تلفات غیرنظامیان یمن است!

وزیر دفاع آمریکا علی‌رغم حمایت‌های واشنگتن از حملات ائتلاف سعودی اظهار کرد این کشور در پی کاهش تلفات غیرنظامیان یمن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن مصمم است آمار تلفات غیرنظامیان در جنگ یمن را کاهش دهد. اظهارات متیس در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن در حمایت از حملات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

متیس مدعی شد آمریکا با آموزش نیروهای نظامی ائتلاف سعودی در خصوص هدف قرار ندادن نقاط شهری در صدد است آمار تلفات غیرنظامیان یمن را کاهش دهد. وی اظهار کرد: «ما به آموزش خلبانان سعودی در زمینه چگونگی شناسایی اهداف و انجام حملات هوایی ادامه خواهیم داد.» وزیر دفاع آمریکا در ادامه مدعی شد: «ما برای کاهش تلفات غیرنظامیان یمنی هر کاری بتوانیم انجام خواهیم داد. ما به افزایش قابلیت های نظامیان سعودی در هدف قرار دادن نقاط موردنظر بدون کشتار شهروندان بی گناه کمک خواهیم کرد.»

اظهارات وزیر دفاع آمریکا یک روز پس از انتشار گزارش سازمان ملل درخصوص کشتار بیش از 100 شهروند یمنی در حملات ائتلاف سعودی از 18 دسامبر تاکنون منتشر شد. ائتلاف سعودی به این گزارش سازمان ملل واکنش نشان داد و آن را "متعصبانه" خواند. ائتلاف سعودی همچنین از سازمان ملل خواست سازوکار اقدامات بشردوستانه و صلاحیت کارکنان این سازمان در یمن را مجددا بررسی کند.

در پی تجاوز عربستان سعودی به یمن تاکنون 10 هزار نفر جان خود را از دست داده اند و 2 میلیون نفر نیز از خانه های خود آواره شده اند.

 

انتهای پیام/

 

ادعای وزیر دفاع آمریکا در خصوص تلاش واشنگتن برای کاهش تلفات جنگ یمن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار