آخرین وضعیت راه آهن ارومیه – مراغه؛

احداث ریل قطار سریع السیر ارومیه – تبریز در لایحه بودجه ۹۷ گنجانده شد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث قطار سریع السیر ارومیه – تبریز در لایحه بودجه ۹۷ گنجانده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سید هادی بهادری نماینده  مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طرح راه آهن ارومیه –مراغه که  که ۱۵ سال با سرعت کند اجرا می شد یکباره از سال ۹۵ شتاب گرفت و ریل گذاری آن با یک ماه تاخیر در مهر ماه به اتمام رسید و اکنون در مراحل نهایی راه اندازی است.

بهادری افزود: طبق قول هایی که مسئولین داده اند تا پایان دی ماه این پروژه افتتاح خواهد شد  ولی حدود ۱ ماه تاخیر در افتتاح پیش بینی میر گردد که تاخیر در انتقال زیرکوب به محل پروژه دلیل اصلی آن است و اکنون گروه روسازی به سرعت در حال تکمیل نواقص می باشد.

عضو کمسیون عمران مجلس افزود: اکنون تکمیل جاده دسترسی از مسیر جاده اصلی اشنویه و زیرکوبی، مهمترین نواقص این پروژه می باشند.

بهادری ضمن تاکید بر اینکه  در مراحل نهایی، کنترل کیفیت بسیار مهم است و قطعا تست سرعت انجام خواهد شد افزود: ادامه مسیر این ریل تا ایستگاه بعدی در کنار جاده چی چست ۳ گزینه تعیین شده که توسط مشاور در حال مطالعه و بررسی است تا گزینه ی مناسب تری برای ایستگاه بعدی انتخاب شود.

این عضو کمیسیون تلفیق در پایان افزود: که قطار سریع السیر ارومیه-تبریز  با پیگیری های فراوان  در جدول ۲۰لایحه ی بودجه ۹۷ گنجانده شده و  مطالعات امکان سنجی این خط نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/ح

گنجانده شدن احداث ریل قطار سریع السیر ارومیه – تبریز در لایحه بودجه ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.