مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» عنوان کرد؛

آذرماه 96؛ دومین ماه پرفروش سینمای ایران پس از فروردین/ میزان فروش سینماهای حوزه هنری

محمود کاظمی گفت: سینماهای حوزه هنری در آذرماه امسال، شاهد افزایش مخاطبان بودند.

آذرماه 96؛ دومین ماه پرفروش سینمای ایران پس از فروردین/ میزان فروش سینماهای حوزه هنریبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی موسسه «بهمن سبز»، محمود کاظمی مدیرعامل این موسسه گفت: آذرماه امسال با وجود سرما و زلزله، فروش سینماها چندان ناامید کننده نبود. اگرچه معمولا در فصل سرما، شاهد ریزش مخاطب هستیم اما نمایش فیلم‌های کمدی و چند فیلم که نسبتا مخاطب بالایی داشتند به گیشه رونق داد. به شکلی که در سراسر کشور، پس از نوروز که فصلی ویژه برای اکران است شاهد افزایش مخاطبان بودیم.

وی ادامه داد: سینماهای حوزه هنری هم مانند دیگر سینماهای ایران، آذرماه فروش خوبی داشتند و بیش از 690 هزار نفر در سینماهای این نهاد فیلم دیدند. در آذرماه حدود 2 میلیون و 141 هزار نفر نفر در سینماهای کل ایران به تماشای فیلم‌ها نشستند و با احتساب این رقم، می‌توان گفت سهم سینماهای حوزه هنری 32 درصد از این رقم بوده است. سهم این نهاد 23 درصد از سالن های کشور است و این میزان مخاطب نسبت به تعداد سالن‌ها، قابل توجه است.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بهمن سبز همچنان به بازسازی، نوسازی و تجهیز سینماهایش ادامه می‌دهد. اما متاسفانه در بعضی استان‌ها، وعده‌هایی که مسئولین شهری و استانی برای مشارکت در پروژه ها می دهند، عملی نمی‌شود و این روند کار را مختل کرده است.

وی افزود: همان طور که پیش از این اعلام شد، سینما فلسطین بروجرد پس از بازسازی کامل، آخر بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد. سینما قدس تبریز که بازسازی و به دو سالن مجهز تبدیل شده، پایان دی ماه بازگشایی می‌شود. ساخت مجتمع فرهنگی تفریحی در سیاهکل آغاز شده و این مجتمع سال آینده به بهره برداری می رسد و پردیس ساحل اصفهان نوروز 97 افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار