ادامه جنگ لفظی میان مقامات پیونگ‌یانگ-واشنگتن؛

کره شمالی: در صورت ادامه رویکرد خصمانه آمریکا، به آزمایش‌های موشکی خود ادامه می‌دهیم

خبرگزاری کره شمالی در مطلبی به دستاورد‌های این کشور در سال ۲۰۱۷ اشاره و نسبت به ادامه آزمایش‌های موشکی و اتمی در سال آینده هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، کره شمالی در گزارشی دستاوردهایش در سال 2017 را جمع بندی و به خصوص به آزمایش‌های موشکی و یک آزمایش بمب هیدروژنی خود اشاره کرده است. پیونگ یانگ همچنین هشدار داد در صورتی که آمریکا رویکرد خود را تغییر ندهد، این آزمایش‌ها در سال 2018 نیز ادامه خواهند یافت.

روز شنبه، خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی سالانه خود با عنوان «هیچ نیرویی نمی‌تواند استقلال و عدالت را شکست دهد»، به دستاوردهای این کشور اشاره کرد. در این مطلب، به آزمایش‌های موشکی مانند موشک بالستیک میان‌برد «پوکگوکسونگ-2» و پرتاب آزمایشی موشک‌های قاره‌پیمای بالستیک «هواسونگ-14» و «هواسونگ-15» که گفته می‌شود قابلیت هدف قرار دادن خاک آمریکا را دارند، اشاره شده است.

پیونگ یانگ همچنین هشدار داد در صورتی که واشنگتن به انجام مانورهای نظامی در منطقه شبه جزیره کره ادامه دهد، این آزمایش‌ها نیز ادامه خواهند یافت. در این مطلب آمده است: «تا زمانی که آمریکا و متحدانش به تهدیدهای اتمی، باج‌گیری و انجام مانورهای جنگی تحت عنوان مانورهای سالانه در نزدیکی کره شمالی ادامه دهند، پیونگ‌ یانگ قابلیت‌های دفاعی و حمله هسته‌ای پیش‌گیرانه‌اش را تقویت خواهد کرد.»

اقدامات کره شمالی در سال جاری میلادی به وضع قطعنامه‌هایی علیه این کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد، از جمله تحریم‌هایی که منابع درآمد مهم این کشور مانند فروش زغال سنگ، آهن و منسوجات را هدف قرار می‌دهند، منجر شد. واشنگتن همچنین تحریم‌های یک جانبه دیگری را علیه پیونگ یانگ وضع کرد که واکنش شدید مقامات کره شمالی را در پی داشت. کره شمالی این تحریم‌های یک سویه از طرف آمریکا را «رفتار مجرمانه» خطاب کرده است.

در سال 2017، جنگ لفظی میان مقامات آمریکا و کره شمالی ایجاد شد و در رسانه‌ها نیز بازتاب ویژه‌ای یافت. علاوه بر انجام مانورهای نظامی متعدد در نزدیکی کره شمالی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بارها این کشور را به انجام اقدامات نظامی تهدید کرد و از عباراتی مانند «پاسخ با آتش و خشم» و دیگر کلمات خصمانه استفاده کرد. پیونگ یانگ نیز تهدید کرد پایگاه‌های نظامی آمریکا در جزیره آمریکایی گوآم را هدف قرار خواهد داد و اعلام کرد موشک‌هایش اکنون قابلیت هدف‌گیری هر نقطه از آمریکا را دارند. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و ترامپ در سال 2017 به جنگ لفظی خود ادامه دادند. ترامپ، رهبر کره شمالی را «مرد موشکی کوچک» خواند و کیم جونگ اون در مقابل، رئیس جمهور آمریکا را «پیر خرفت» نامید.

این جنگ لفظی موجب نگرانی قدرت‌های جهانی، مانند روسیه و چین شد. هر دو کشور، طرف‌های دعوا را به آرامش دعوت کردند و برنامه‌ای را برای حل و فصل این بحران پیشنهاد دادند. این برنامه که به نام راهکار «توقف دو جانبه» شناخته می‌شود، درخواست می‌کند در صورت توقف مانورهای نظامی آمریکا و متحدانش در نزدیکی کره شمالی، پیونگ یانگ نیز به انجام آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود پایان دهد.

این در حالی است که واشنگتن این درخواست‌ها را نادیده گرفته و ادعا کرده است حق دارد با متحدانش مانورهای نظامی برگزار کند. جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، که پیش از این گفته بود «کره شمالی اکنون تهدیدی بزرگ برای ما به حساب نمی‌آید»، روز جمعه گفت این کشور «در حال حاضر در حال بررسی گزینه‌های نظامی» است و در عین حال، تلاش‌های دیپلماتیک نیز همچنان در جریان است.

در این میان، متیس همچنین گفت قرار نیست مانورهای نظامی سالانه که با برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی در ماه‌های فوریه و مارس در کره جنوبی همزمان خواهد شد، متوقف شود. سئول پیشتر احتمال به تعویق افتادن این مانورها تا زمان پس از پایان مسابقات المپیک را مطرح کرده بود.

انتهای پیام/

 

هشدار کره شمالی به آمریکا در خصوص ادامه آزمایش‌های موشکی این کشور در سال 2018

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۹ دی ۱۳۹۶
درود به اين رهبر کره شمالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۹ دی ۱۳۹۶
دمش گرم کیم جونگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۹ دی ۱۳۹۶
دمش گرم کیم جونگ
آخرین اخبار