معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم؛

راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی

حجت‌الاسلام قاسمی‌نیاگفت:این مراکز سه سال است که درقم راه‌اندازی شده و ضمن سوادآموزی،به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا،معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم،صبح امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: تا به امروز 3 هزار نفر در کشور شناسایی‌شده‌اند که از نهضت سوادآموزی شروع کرده‌اند و به مدارج عالیه تحصیلی دست پیداکرده‌اند.

وی بیان کرد: از این 3 هزار نفر، 120 نفر آن‌ها از استان قم هستند که در حال حاضر در مدارج عالیه قرار داشته و در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم ادامه داد: برخی از این افراد به‌قدری همت داشته که حتی به‌عنوان عضو هیئت‌علمی مراکز علمی رسیده‌اند و یا به‌عنوان اساتید حوزه و دانشگاه در حال تدریس هستند.

وی با تأکید بر اینکه بعضی از این 120 نفر در حال حاضر به‌عنوان کارآفرین نمونه استانی معرفی‌شده‌اند، تصریح کرد: برای علم جهت‌دار نیز آموزش احکام، نماز و قرآن کریم را در برنامه‌های آموزشی نهضت سوادآموزی گنجانده‌ایم که در کنار دروس به افراد آموزش داده می‌شود.

قاسمی‌نیا به راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی اشاره کرد و گفت: این مراکز سه سال است که در قم راه‌اندازی شده و ضمن سوادآموزی، به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: برای زندانیان و مدد جویان زندان‌های استان قم و افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده کلاس‌های نهضت سوادآموزی برگزارشده است.

انتهای پیام/ح

۱۲۰ نفر در قم از نهضت سوادآموزی به مدارج عالیه رسیده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار