بهره مندی یک میلیون و 680 هزار نفر در استان اصفهان از خدمات بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: از یک میلیون و 680 هزار نفر در استان زیر پوشش بیمه سلامت ، 670 هزار نفر آنان از روستاییان هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین بانک امروز در نشست خبری با بیان این که 500 هزار نفر از سال 93 به صورت همگانی و رایگان بیمه شدند، شمار مؤسساتی که به بیمه شدگان خدمات درمانی  ارائه می کنند بیش از 4 هزار موسسه اعلام و اظهار کرد: از این جهت بعد از تهران رتبه دوم کشور را داریم.

وی با اشاره به افزایش 3 برابری هزینه های بیمه در استان اصفهان نسبت به قبل از طرح تحول سلامت، خاطر نشان کرد:  تا پیش از طرح سلامت ماهانه 22 میلیارد تومان پرداخت می‌شد اما بعد از اجرایی شدن این طرح با افزایش تعهدات بیمه و تعرفه‌ها در سال 96 به 64 میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: با ایجاد دفاتر پیش خوان خدمات بیمه گری از 21 مرکز به بیش از 100 مرکز افزایش یافته و روزانه 4150 عملیات بیمه ای در سطح استان اصفهان انجام می‌گیرد؛ میانگین مراجعه کننده در ماه یک میلیون و 125 هزار نفر است و در سال به 13 میلیون نفر می‌رسد.

بانک با بیان این که 4 هزار نفر به عنوان دارای بیماری خاص بیمه شده‌اند، گفت: صد درصد فرانشیز داروهای بیماران خاص، شیمی درمانی و رادیوتراپی را متقبل شده‌ایم، محدودیتی اوایل آبان ماه ایجاد شد که فقط می‌توانستند به مراکز دولتی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: از سال 95 حدود 30 میلیارد تومان به مؤسسات طرف قرارداد بدهکاریم و به جز داروخانه‌ها 500 میلیارد تومان میزان بدهکاری بیمه سلامت است؛ در سال 97 باید وضعیت بودجه‌ای بیمه سلامت تغییر پیدا کند، آنچه پیشنهاد شده 2 تا 3 درصد کمتر از سال 96 است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان ابراز داشت: 15 درصد بیمه‌شدگان، کارمند دولت هستند که سرانه‌ای که برای خانواده‌شان پرداخت می‌کنند ماهانه 160 هزار تومان است اما برای 85 درصد دیگری که تحت پوشش هستند دولت 65 هزار تومان پرداخت می‌کند، این تفاوتی که وجود دارد مشکلات جدی برای بیمه ایجاد می‌کند.

بانک عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که به جای بیمه همگانی سلامت، افرادی که توانایی دارند از بیمه ایرانیان که با پرداخت 50 درصد سرانه که حدود 240 هزار تومان می‌شود استفاده کنند تا بتوانند از مراکز خصوصی و دولتی استفاده کنند تا کنون حدود 7 هزار نفر ثبت کردند.

وی تأکید کرد: 58 میلیارد تومان بابت بازنشستگان از ذوب‌آهن طلبکاریم، هرماه نیز بین 3 تا 4 میلیارد تومان به آن اضافه می‌شود؛ اگر این روند ادامه پیدا کند بدهی به بیمه‌ها 16 هزار میلیارد افزایش می‌یابد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: طرح سلامت طرح خوبی است که در اجرای آن عجله شد، اگر پزشک خانواده اجرایی می‌شد مانند دیگر کشورها می‌توانستیم صرفه‌جویی قابل‌توجه داشته باشیم، در روستاها طرح پزشک خانواده انجام شده و با نواقصی که دارد نتیجه داده است.

بانک با انتقاد از مراجعات اضافه به متخصصان گفت: در کشورهای پیشرفته 4 و برای کشور ما 5 بار میانگین مراجعه به دکتر برای هر نفر است اما شاهد هستیم دفترچه 18 برگی بیمه در عرض 3 ماه به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اهداف طرح تحول سلامت تصریح کرد: ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، مقیم شدن متخصصان در بیمارستان‌های دانشگاهی،‌ ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین،‌ کاهش هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دولتی،‌ ارتقا کیفیت خدمات ویزیت،‌افزایش هتلینگ بیمارستان‌ها و حفاظت مالی از بیماران صعب‌العلاج از اهداف این طرح بود که به طور کلی پیشرفت‌های قابل توجهی به دست آمد.

 

انتهای پیام/م

 

پرداخت ماهانه 64 میلیارد تومان خدمات بیمه‌ای در طرح سلامت اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.