۷۳ کشور جهان، خریدار کالا‌های صادراتی استان مرکزی

مدیرکل گمرکات استان مرکزی از صادرات کالا‌های این استان به ۷۳ کشور جهان خبرداد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ میراشرفی مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: بر اساس اعلام گمرک، ۷۳ کشورِ جهان، خریدار کالا‌های صادراتی استان مرکزی هستند که از مهمترینِ آنها، می‌توان به افغانستان، ترکیه، عراق، پاکستان، تاجیکستان، ایتالیا، سومالی، روسیه، هلند، آلمان، آذربایجان، بوسنی، برزیل و فرانسه اشاره کرد.

میراشرفی افزود: انواع محصولات پتروشیمی، شمش، محصولات پلاستیکی، الیاف، ایزوگام، گل و گیاه، انواع بلور و شیشه، چیپس، آبگرمکن، کاشی و آبمیوه، مهمترین کالا‌های تولیدی استان مرکزی است که مشتری خارجی دارد.

وی با بیان اینکه، در این مدت، یک میلیون و ۵۴ هزار تن کالا به خارج از کشور، صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷۰ درصد، افزایش یافته است اضافه کرد: از نظر ارزش هم، صادرات استان با ۵۲ درصد رشد، نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۷۰۷ میلیون دلار رسیده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: از نظر ارزش هم، صادرات استان مرکزی با ۵۲ درصد رشد، نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۷۰۷ میلیون دلار رسیده است.

وی بیان کرد: در نه ماهه امسال، ۱۰۱ هزار تن کالا، به ارزش ۲۶۵ هزار دلار کالا، به استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه پارسال، از نظر وزن، هفت و از نظر ارزش، ۳۴ درصد، افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام / ج

صادرات کالا از استان مرکزی به ۷۳ کشور جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.