استاندار هرمزگان: شهدا پشتوانه نظام و انقلاب هستند

استاندار هرمزگان گفت: شهدا یکی از سرمایه های بزرگ کشور و پشتوانه نظام و انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: شهدا یکی از سرمایه های بزرگ کشور و پشتوانه نظام و انقلاب هستند.
وی گفت: اسناد و آثار به جای مانده از شهدا باید شناسایی و ثبت شود و به عنوان تاریخ از خودگذشتگی و فداکاری در خدمت این کنگره قرار گیرد.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه مردم هرمزگان در دفاع مقدس نقش برجسته ای داشته اند، افزود: برگزاری کنگره شهدای هرمزگان یکی از مهمترین راه ا برای نشان دادن این نقش و مشارکت است.
همتی با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره باید پرمحتوا و پرجاذبه باشد ، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی ،مسابقات علمی و جشنواره های تولید فیلم در حاشیه برگزاری این کنگره گنجانده شود.
وی افزود: تولید فیلم 66 کودک حادثه ایرباس ،یک مادر و کودک حادثه ایرباس و مستند شهید درویشی از جمله برنامه های در دست اجرا است.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان هم گفت: 13 کمیته اجرایی برای هماهنگی برگزاری کنگره ملی شهدای استان تشکیل شده است.
سرداررضا ترابی افزود: هدف از برگزای این کنگره ، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترسیم آینده خودمان با راه و اهداف شهدا است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس هم گفت:این مرکز آمادگی تولید آثارفاخر،فیلم های سینمایی و انیمیشن ها با موضوع دفاع مقدس و شهدا با مشارکت دستگاه های دیگر دارد.
مهران جلائی افزود: برگزاری کنگره ملی شهدای استان هرمزگان فرصت بی نظیری برای معرفی دلاورمردی ها و قهرمانی های رزمندگان استان در کشور و در سطح بین الملل است.
مدیرکل بنیاد شهید استان هم گفت: چاپ کتاب حدیث افلاکیان ، وصیت نامه شهدا، کتاب فرهنگ اعلام شهدا و در دسترس بودن اطلاعات همه شهدا در سایت نوید شاهد از جمله اقدامات این اداره کل برای معرفی ارزش های شهدا به نسل جوان است.
محمدرضا پاکدامن افزود: کتاب وصیت نامه مصور شهدا نیز در دو جلد در دست چاپ است.
کنگره ملی شهدای استان هرمزگان بهمن سال 97 در بندرعباس برگزار می شود.
هرمزگان بیش از هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

انتهای پیام/ز

صحبت های استاندار هرمزگان در باره شهدا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.