مدیرکل استاندارد استان بوشهر:

کارگاه‌های ساختمانی استان بوشهر زیر چتر استاندارد می‌روند

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: با توجه به زلزله‌خیز بودن استان،کارگاه‌های ساختمانی استان بوشهر زیر چتر استاندارد می‌روند.

کارگاه‌های ساختمانی استان بوشهر زیر چتر استاندارد می‌روندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرحیم بهره‌مند صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به زلزله‌خیز بودن استان، زمین لرزه‌ها را زنگ هشداری برای استانداردسازی ساخت و سازها و مصالح ساختمانی برشمرد و اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین عوامل استحکام کمِ سازه‌های ساختمانی، استفاده از مصالح غیراستاندارد است.

وی به توجه بیشتر به استاندارد مصالح به کار رفته در ساخت و سازها تأکید کرد و اظهار داشت: کارگاه‌های ساختمانی که با مجوز صنعت، معدن و تجارت فعالیت دارند، باید پروانه استاندارد نیز کسب کنند.

مدیرکل استاندارد بوشهر افزود: استفاده از بتن‌های آماده غیر استاندارد در پروژه‌های ساختمانی که غالباً پروژه‌های ملی هستند، از جمله مهم‌ترین دلایل غیراستاندارد شدن این سازه‌ها به شمار می‌رود.

بهره‌مند ادامه داد: طی تفاهم‌نامه‌ای که بین اداره کل استاندارد استان بوشهر و آزمایشگاه مکانیک خاک منعقد شده است، از این پس بتن‌های مورد استفاده در پروژه‌های مورد اشاره، آزمون می‌شوند و استانداردهای لازم در این مصالح، بررسی خواهد شد.

وی گفت: مجموعه استاندارد استان بوشهر آمادگی دارد تا با همکاری عموم و رسیدگی به گزارشات مردمی در صورت تخلفات صورت گرفته و بازدید میدانی از پروژه‌های ساختمانی، استاندارد مواد و مصالح مورد استفاده در این پروژه‌ها را بررسی و اقدامات قانونی را صورت دهد.

انتهای پیام/پ

 زیر چتر استاندارد رفتن کارگاه‌های ساختمانی استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.