کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهبود وضعیت معیشت مردم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت:بهبود وضعیت معیشت مردم در روستاها، معضلات و آسیب‌های اجتماعی شهری کاهش می‌یابد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، برهان صلواتی، امروز (یکشنبه 10 دی ماه) در جلسه ستاد اشتغال شهرستان سنندج که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه بیکاری پدیده و معضل کنونی کشور و استان کردستان است، گفت: اشتغال جوانان  باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و باید اولویت و مبنای کاری مسئولان بر این مقوله مهم متمرکز شود.

وی توسعه روستاها را مبنای توسعه اصلی شهرها دانست و افزود: با بهبود وضعیت معیشت مردم در روستاها، معضلات و آسیب‌های اجتماعی شهری همانند حاشیه نشینی، بزه کاری و اعتیاد هم کاهش می‌یابد، از این رو باید به اشتغال در روستاها توجه ویژه شود .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد: روستاها با اجرای طرح هادی و تکمیل زیرساخت‌های عمرانی توسعه پیدا می‌کنند و می‌توانند گردشگری را رونق ببخشند .

وی در ادامه با اشاره به موانع و سخت گیری‌ بانک‌ها در پذیرش طرح‌های اقتصادی، تصریح کرد:بایستی بانک‌ها زمینه و بستر ترغیب کارآفرینان را با پرداخت تسهیلات به اشتغالزایی گسترده مهیا کنند و از ضوابط دست و پاگیر بپرهیرند .

صلواتی، مشکل اصلی کشور را نبود اشتغال و سرمایه گذاری دانست و اعلام کرد: بیکاری سایر ابعاد زندگی شخص همچون ایمان و اعتقادات را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و در نهایت منجر به ایجاد آسیب های اجتماعی می‌شود .

وی بیان کرد: در سایه فعال شدن بخش خصوصی، توسعه در کشور رخ می‌دهد که در راستای تحقق این مهم باید به طرح های اقتصادی کار آفرینان و سرمایه گذاران بها داده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سرمایه گذاری مقوله‌ای است که بخشی از آن به مردم و قسمتی هم به مشوق‌های سرمایه گذاری برای اخذ تسهیلات در قالب طرح های اشتغال فراگیر برمی‌گردد که باید به این مقوله مهم توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/م

بیکاری پدیده و معضل کنونی کشور  است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.