افزایش چشمگیر تراکم شهری در ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: تراکم شهری ایلام در طرح جامع 105 نفر در هکتار تعیین شده که اکنون به 160 نفر در هکتار افزایش یافته است که یک تهدید محسوب می شود.

افزایش چشمگیر تراکم شهری در ایلام

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ احمد کرمی در نشست کمیسیون ماده پنج استان ایلام با بیان اینکه در هسته مرکزی شهر ایلام تراکم جمعیت و ساختمان ها بسیار بالا رفته است، اعلام کرد: توجه به ارائه خدمات شهری بسیار مهم است و باید به میزان تراکمی که در محلات برای واحدهای مسکونی وجود دارد سایر کاربری های متناظر از جمله فضای سبز، مساجد، مراکز تفریحی، مراکز خرید و پارکینگ نیز دیده شود.

وی افزود: فروش تراکم بدون لحاظ کردن فضاهای دیگر مشکلات عدیده ای را در شهرها به وجود می آورد و ارائه خدمات مختلف در فضاهای شهری باید متناسب با تراکم ساخت و ساز و جمعیت هر منطقه باشد.

کرمی اضافه کرد: مخالف توسعه نیستیم اما توسعه باید بر مبنای منطق مهندسی و شهرسازی پیش برود و ساخت و ساز شهری نیز بر اساس هدفگذاری و سیاست های اثربخش این حوزه انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ارتقا تاب آوری شهری از نظر مخاطرات طبیعی، فرهنگ شهرنشینی و جامعه پذیری مستلزم اصلاح سیاستگذاری ها در حوزه ساخت و ساز است.

کرمی با تاکید بر اینکه شهرهای استان باید در برابر مخاطرات طبیعی، انسان ساخت و اجتماعی از تاب آوری بالایی برخوردار باشند، افزود: تصمیماتی در سطح کلان در شهرهای استان و همچنین مصوبات کمیسیون ماده پنج در این زمینه تاثیرگذاری فراوانی دارد.

وی تاکید کرد: سرانه فضای سبز در این استان بسیار پایین است بنابراین تمام تلاش ما این است که در تصمیمات کمیسیون ماده پنج فضاهای خالی تبدیل به فضای سبز شود.

کرمی اضافه کرد: با توجه به اینکه در کمیسیون ماده پنج مهندسان و کارشناسان استان حضور دارند تصمیمات این کمیسیون باید به گونه ای باشد که با بالا بردن تاب آوری در شهر، سیما و منظر شهری نیز تهدید نشود.

انتهای پیام/اس

تراکم جمعیت شهری در ایلام به 160 نفر رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.