صدور گواهینامه استاندارد برای یک هزار تن کالای صادراتی در فارس

مدیر کل استاندارد فارس از صدور گواهینامه استاندارد برای یک هزار تن کالای صادراتی در استان خبر داد.

صدور گواهینامه استاندارد برای یک هزار تن کالای صادراتی در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی رهنما مدیر کل استاندارد فارس گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۴۰ فقره گواهینامه استاندارد برای یک هزار تن کالای صادراتی از سوی نمایندگی این اداره کل در گمرک این استان صادر شده است.

وی افزود: این گواهینامه‌ها برای کالا‌هایی از جمله خرما، کشمش، پسته، بستنی و شکر صادر شده است.

رهنما ادامه داد: با هدف حمایت از صادر کنندگان کالا و شتاب بخشیدن به انجام امور مربوط به صادرات کالا به خارج از کشور، اداره کل استاندارد این استان مبادرت به استقرار واحد استاندارد و آزمایشگاه تخصصی در گمرک فارس کرده است.

وی بیان کرد: افزون بر این، راه اندازی نمایندگی استاندارد در شهرستان جهرم موجب آسان شدن روند صادرات خرما در این شهرستان شده است.

رهنما اظهار کرد: هم اینک نیز آزمایشگاه‌های تخصصی همکار استاندارد در جهرم، شیراز و لارستان آماده خدمات رسانی به تولید کنندگان و صادر کنندگان است.

مدیر کل استاندارد فارس تصریح کرد: در صورتی که کالا‌های صادراتی دارای نشان استاندارد باشند نیازی به تشریفات مجدد ندارند و صادر کننده می‌تواند کالای خود را از طریق گمرک مستقیما به کشور مقصد صادر کند.

رهنما بیان کرد: همه صادر کنندگان قبل از صادرات کالا باید اقدام به دریافت پروانه استاندارد کنند و این اداره کل در این زمینه آماده هر گونه ارایه خدمات به تولید کنندگان است.

وی ادامه داد: کارشناسان این اداره کل ضمن نظارت بر کیفیت کالا‌های وارداتی از ورود کالا‌های فاقد کیفیت مناسب جلوگیری می‌کنند.
انتهای پیام/ر

صدور گواهینامه استاندارد برای کالاهای صادراتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.