هفته بیست و دوم لیگ جزیره؛

رونی به دنبال انتقامجویی از شیاطین سرخ در گودیسون پارک

تیم های منچستریونایتد و لیورپول در چارچوب روز نخست هفته بیست و دوم لیگ جزیره به مصاف حریفانشان می روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر انگلیس در نخستین روز از سال جدید میلادی و با وجود اینکه بیشتر کشورهای مختلف در تعطیلات سال نو قرار دارند، طبق سال های گذشته پیگیری می شود و در مهم ترین دیدار، تیم های رده سومی و چهارمی جدول در زمین حریفانشان به میدان می روند.

زمان دیدارها به شرح ذیل است:

برایتون - بورنموث 16:00

لسترسیتی - هادرسفیلد 18:30

برنلی - لیورپول 18:30

استوک‌سیتی - نیوکسل 18:30

اورتون - منچستریونایتد 21:00

امروز از ساعت 18:30 تیم رده چهارمی لیورپول در استادیوم ترف مور به مصاف تیم برنلی می رود.شاگردان کلوپ توانستند جایگاه چهارم جدول را با کسب 41 امتیاز بدست آورند و این شانس وجود دارد که آنها با پیروزی در بازی عصر امروز و نتیجه نگرفتن تیم های مدعی یونایتد و چلسی اختلاف امتیازی شان را با آنها کمتر و کمتر کنند. قرمزها در 5 دیدار اخیرشان صاحب 3 پیروزی و 2 تساوی شده اند.محمد صلاح،فیلیپ کوتینیو و روبرت فرمینو سر جمع در این فصل 33 گل برای قرمزها به ثمر رسانده اند و همین امر کمک زیادی کرده تا شاگردان کلوپ بالاتر از تیم های مدعی آرسنال و تاتنهام در جایگاه چهارم قرار بگیرند. آدام بوگدان،ناتالی کلاین،آلبرتو مورنو و جوردن هندرسون در این بازی نمی توانند قرمزها را همراهی کنند.حضور صلاح که برترین گلزن این فصل قرمزها محسوب می شود هنوز مشخص نیست.

در آن طرف تیم برنلی که در مکان هفتم جدول قرار دارد توانسته 34 امتیاز تا این هفته در کارنامه خود ثبت کند. تیم برنلی در 6دیدار اخیر خود 2 پیروزی، 3 تساوی و یک شکست را به رقم زده است و در صورت ادامه همین روند درخشان می توانند در پایان فصل جزء تیم هایی باشند که در فصل آینده راهی لیگ اروپا می شوند.تا حدود زیادی نبود مهره هایی چون تام هیتون،کریس وود،رابی بردی و استفن وارد کار را برای شاگردان دایچ با مشکل روبرو کرده است.

در هفت دیدار آخر 2 تیم، 5 پیروزی برای قرمزها، یک پیروزی برای برنلی و یک تساوی رقم خورده است و به نوعی کفه ترازو به نفع بندرنشینان لیورپول سنگینی می کند.

بیشتر بدانیم:

*لیورپول در 5 دیدار اخیر خارج از خانه خود حداقل 3 گل زده است.

*قرمزها در 12 دیدار اخیر خود در لیگ برتر شکستی را متحمل نشده اند.

در آخرین دیدار روز نخست هم تیم های اورتون و منچستریونایتد از ساعت 21:00 در گودیسون پارک به مصاف هم می روند. اورتون از زمان آمدن سام آلردایس به جای رونالدکومان توانسته تا حد زیادی روزهای پر فراز نشیب گذشته را به فراموشی بسپارد و کم و بیش خودش را به تیم های میانه جدول نزدیک کند. تافی ها در 7 دیدار اخیرشان تنها یک شکست را در کارنامه به ثبت رسانده اند و در 6دیدار دیگر نیز 2تساوی و 3پیروزی بدست آورده اند. همچنین رونی در این دیدارها توانسته مهره ای تاثیر گذار و کار آمد برای اورتون باشد.با توجه به روند ضعیفی که شیاطین سرخ در این چند هفته اخیر دنبال کرده اند انتظار می رود شاگردان مورینیو کار راحتی را در گودیسون پارک پیش رو نداشته باشند.رامیرو،مارتن استکلنبرگ،لیتون بینس و رز بارکلی از غایبان تافی ها در این بازی هستند.در صورت پیروزی اورتون می تواند 30 امتیازی شود و با آرامش بیشتری برای کسب سهمیه لیگ اروپا بجنگد.

در آن سو، شیاطین سرخ پس از کسب 3 تساوی متوالی، روند پر فراز و نشیبی را پشت سر می گذارد.شیاطین سرخ در 7دیدار اخیر خود در پرمیر لیگ آمار نا امید کننده 3تساوی،3 پیروزی و یک شکست را در کارنامه بر جای گذاشته اند و این آمار و آرقام مطمئنا نمی تواند برای پر افتخار ترین تیم لیگ جزیره چندان مثمر ثمر باشد.همچنین نتایج ضعیف باعث شد تا آنها  رتبه دوم را به چلسی تقدیم کنند. با توجه به نتایچ شب گذشته و توقف سیتی و پاره شدن نوار پیروزی های این تیم و همچنین واگذاری رتبه دوم به چلسی، شیاطین سرخ در گودیسون پارک نه تنها به دنبال شکست یاران رونی و پس گرفتن رتبه دوم جدول از بازنشسته ها هستند، بلکه تصمیم دارند اختلاف امتیازشان را با سیتزن ها کمتر کنند.

همچنین یکی از نکات ویژه این مسابقه تقابل وین رونی با هم تیم هایش در شیاطین سرخ است. رونی تا پیش از آمدن به اورتون به عنوان برترین گلزن تاریخ باشگاه یونایتد محسوب می شد اما با بی مهری هایی که در فصل گذشته از سوی مورینیو در حق او صورت گرفت، این بازیکن ترجیح داد در اول فصل جاری به تیم سابقش اورتون بازگردد و به طور حتم او دوست دارد با گشودن تور دروازه دخیا ضربه محکمی را به مورینیو وارد کند و به او اثبات کند که هنوز هم با وجود 32سال دود از کنده بلند می شود.

نبود مایکل کریک،اریک بیلی،مروانه فلینی،آنتونیو والنسیا،کریس اسمالینگ،اشلی یانگ، روملو لوکاکو و زلاتان ابراهیموویچ باعث شده تا حد زیادی مشکلات مورینیو برای استفاده از تمام بازیکنان در بازی امروز 2 چندان شود.شیاطین می توانند با پیروزی به طور موقت برای 48 ساعت به رتبه دوم جدول باز گردند و امیدوار باشند تا شاگردان مرد چشم تیله ای در امارات مغلوب شاگردان ونگر شوند تا آنها همچنان در رتبه دوم باقی بمانند.

در 7 تقابل آخر 2تیم،چهار پیروزی برای منچستر و 3تساوی بدست آمده است.

بیشتر بدانیم:

*اورتون از سال 2010 تاکنون در 8 دیدار برگزار شده در گودیسون پارک برابر منچستریونایتد، در 4 مسابقه موفق به کسب پیروزی شده است.

*منچستریونایتد در 6 بازی خارج از خانه قبلی اش در لیگ موفق به ثبت کلین شیت نشده است.

*اورتون در 5 بازی از 7 بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به کلین شیت شده است.

*منچستریونایتد در 7 بازی قبلی خود مقابل اورتون شکست نخورده است.

انتهای پیام/

تقابل وین رونی با شاگردان مورینیو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.