استاندارقم؛

مشکلات اقتصادی مهم‌ترین معضلات جامعه است

صادقی گفت:وجود مشکل در هرجامعه ای طبیعی بوده اماباید پایه واساس مشکل راشناسایی کرده ودر پی درمان آن بود،انکار مشکلات امری بیهوده و بی فایده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سیدمهدی صادقی،استاندارقم،در مراسم سالگرد تأسیس نهضت سوادآموزی که در خانه معلم قم برگزار شد اظهار داشت: یکی از شاخص‌های مهم رفاه اجتماعی باسواد بودن مردم بوده که در این زمینه نیز فرهنگ نقش بی‌نظیری بر عهده دارد.

وی اقدامات صورت گرفته درزمینهٔ سوادآموزی را موردتوجه قرارداد و افزود: در دهه‌های اخیر تلاش‌های قابل‌تقدیری درزمینهٔ باسواد کردن شهروندان صورت گرفته اما برای بهبود فرآیند سوادآموزی باید تعامل بین دستگاهی با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری در جامعه صورت گیرد.

استاندار قم بابیان نقش سوادآموزی در توسعه و کمال جامعه گفت: باسوادی مردم در فراینده‌های مختلف اجتماعی نقش بی‌بدیلی دارد، توسعه و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف نیز نیازمند قشری باسواد و بااطلاع از زمینه‌های مختلف در کشور است.

صادقی مشکلات اقتصادی را ازجمله مهم‌ترین معضلات جامعه دانست و تصریح کرد: وجود مشکل در هر جامعه و نظام امری طبیعی بوده اما در این‌ بین باید پایه و اساس مشکل را شناسایی کرده و در پی درمان و تدبیر آن بود و از همین رونیز انکار مشکلات موجود امری بیهوده و بی فایده است.

وی حضور فعال و مثبت در جامعه را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: انسان‌های دردمند و فهیم انسان‌هایی بوده که در حل مشکلات جامعه نقش مثبت و فعالی ایفا می‌کنند و به فکر برطرف کردن ریشه‌های مهم و اساسی معضلات جامعه بوده و خودخواهی و خودبینی‌ها را در این عرصه بر خود راه نمی‌دهند.

استاندار قم با تأکید بر اهمیت داشتن برنامه‌ریزی‌های دقیق و نگاه متوازن در حل مشکلات کنونی جامعه ابراز کرد: باید بسترسازی‌های مناسب برای ورود و اقدامات انسان‌های اثرگذار در حل مشکلات جامعه را ایجاد کرد تا با دادن کمترین هزینه شاهد توفیقات قابل‌توجهی بود.

صادقی با اشاره به اهمیت توجه به فرد در پیشرفت و ترقی یک جامعه، عنوان کرد: باید به نقش فردی افراد در جامعه احترام گذاشته و برای همگانی کردن نقش فردی در جامعه تلاش کنیم چراکه توجه به این عرصه از فعالیت‌های اجتماعی در حل مشکلات موجود در جامعه می‌تواند نقش مثبتی را ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: برای این‌که مشارکت‌پذیری جمعی و صادقانه در جامعه به‌درستی اجرا شود باید افراد در حیطه وظایف شخصی خودباور پذیری و مثبت اندیشی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

انتهای پیام/

بسترسازی‌های مناسب برای ورودانسان‌های اثرگذاردرحل مشکلات/لزوم هم افزایی وبرنامه ریزی درزمینه سوادآموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار