مفاخریان خبر داد

50 درصد بافت منطقه 9 فرسوده است

شهردار منطقه 9 تهران گفت: در شهرداری منطقه 9 تهران تعداد 21 هزار پارسل مسکونی وجود دارد که از این تعداد حدود 11 هزار پارسل یعنی نزدیک 50 درصد دارای بافت فرسوده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید علی مفاخریان، شهردار منطقه 9 تهران در دیدار با محمدرضا جوادی یگانه اظهار کرد: منطقه 9 تهران بر اساس پتانسیل موجود نیازمند تحولات زیرساختی است و لذا برای گام برداشتن در این حوزه انجام مطالعات با هدف برنامه‌ریزی، بیش از پیش لازم و ضروری است.

وی با اشاره به تدوین پیش نویس قرارداد سرمایه‌گذاری و فاینانس با شرکت‌های چینی عنوان کرد: با توجه به حجم بالای 8 هزار میلیارد تومانی نیازمند همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران برای انجام پروژه‌های مطالعاتی و تهیه طرح‌های توجیهی اقتصادی در سطح منطقه هستیم.

مفاخریان افزود: در شهرداری منطقه 9 تهران تعداد 21 هزار پارسل مسکونی وجود دارد که از این تعداد حدود 11 هزار پارسل یعنی نزدیک 50 درصد دارای بافت فرسوده است و با در نظر گرفتن فضای تجاری و اداری نیازمند 40 درصد نوسازی هستیم، لذا و با تجمیع پلاک‌هایی که در این منطقه صورت گرفته است ورود سرمایه‌گذار خارجی باعث تسریع در نوسازی خواهد شد.

شهردار منطقه 9 خاطر نشان کرد: با توجه به رویکرد دست‌اندرکاران نوسازی بافت‌های فرسوده و همچنین پتانسیل خوب این منطقه نظیر محدوده پادگان جی و وجود زمین‌های بزرگ امکان جابجایی و جانمایی برای بافت مسکونی وجود دارد.

وی موضوع مشارکت اجتماعی در حوزه مدیریت شهری را یکی از رویکردهای مدیریتی شهرداری منطقه 9 با هدف بهبود ارتباط با شهروندان و زمینه‌سازی برای مداخله آن‌ها در کارهای شهرداری ذکر کرد و گفت: مشارکت مردم یکی از دغدغه‌های مدیران شهری در اداره امور شهر است و ما در منطقه 9 به صورت پایلوت، مردم را در نگهداشت شهر سهیم کرده‌ایم و در صورت کسب موفقیت، تجارب این کار در قالب یک بسته واسپاری در اختیار سایر مناطق قرار خواهد گرفت.

مفاخریان خواستار همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در تهیه پیوست اقتصادی در ارتباط با سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی بزرگ نظیر پادگان جی، بزرگراه یادگار امام زیرگذر استاد معین، بافت مسکونی منطقه 9، ترن هوایی میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی شد.

محمدرضا جوادی یگانه در این جلسه گفت: رویکرد مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در دوره مدیریتی جدید شهرداری تهران، تمرکز بر طرح‌های مسئله‌محور، کاربردی و مبتنی بر تقاضای بدنه شهرداری تهران است تا نتایج طرح‌ها بتواند به صورت مستقیم پشتیبان تصمیم‌گیری مدیران شهری باشد.

وی عنوان کرد: امید است که پروژه‌های تعریف شده منجر به تغییر در منطقه شود، لذا مطابق درخواست‌های شهرداری منطقه 9، طرح‌های پژوهشی مورد نیاز انجام شده و نتایج آن به ویژه توجیهات اقتصادی پروژه‌های مدنظر برای بهره‌برداری عملیاتی در اختیار آن مدیریت قرار خواهد گرفت.

وی همچنین بر ضرورت مستندنگاری تجارب مدیریتی در شهرداری تهران تاکید کرد و خواستار توجه مدیران و شهرداران برای ثبت و ضبط دقیق تجارب آن‌ها برای انتقال به سایرین شد.

انتهای پیام/

ضرورت مستندنگاری تجارب مدیریتی در شهرداری تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار