معاون سوادآموزی استان بوشهر:

آموزش‌های سوادآموزی برای معلولان استان بوشهر گسترش می‌یابد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش‌های سوادآموزی برای معلولان استان بوشهر گسترش می‌یابد.

آموزش‌های سوادآموزی برای معلولان استان بوشهر گسترش می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  غلامرضا دانش‌فر صبح دوشنبه در بازدید از مسابقه انشاء نویسی پرسش مهر ریاست جمهوری ویژه سواد آموزان دوره انتقال اظهار داشت: تلاش های گسترده‌ای برای باسوادی اقشار مختلف در سطح استان بوشهر صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از مهرماه سال گذشته بیش از ۵۰ نفر از معلولان استان بوشهر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند که از جمله می‌توان به سه روشندل در یک خانواده در روستای کردوان کاکی اشاره کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر لوح و قلم، ابزار جدید همچون لب‌تاب نیز برای آموزش این روشن‌دلان در اختیار آنها قرار گیرد.

وی از مهمترین مشکلات سوادآموزی برای این روشندلان به ایاب و ذهاب مداوم برای درمان، نداشتن مکان زندگی مشخص در شهر بوشهر و سختی ارتباط با دیگر روشندلان اشاره کرد و افزود: این سه روشندل برای فرگیری سوادآموزی تلاش و پیگیری بسیار زیادی دارند.

دانش‌فر ادامه داد: این سه روشندل بی‌سرپرست بوده و از نظر معیشتی و مالی در تنگنای شدیدی هستند و زندگی برای آنها در یک روستای دور افتاده منطقه کاکی بسیار سخت است.

وی اضافه کرد: با توجه به مصوبه تامین مسکن خانواده‌های دارای دو نفر معلول در نقاط شهری توسط بهزیستی انتظار می‌رود مشکل مسکن این خانواده سه نفری روشندل را حل کنند و برای مسئله بیمه و شغلی متناسب با شرایط جسمی شان چاره‌ای اندیشه شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به سختی‌های آموزش به روشندلان و معلولان، گفت: ارائه آموزش سوادآموزی به ۱۰۰ نفر ازم علولان استان امکانپذیر نیست.

انتهای پیام/پ

گسترش آموزش‌های سوادآموزی برای معلولان استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.