کاهش ذخایر آب در استان

ظرفیت سد تهم جهت تامین آب شرب به 36 میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ جزء قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان امروز در سالروز تاسیس این سازمان در جمع خبرنگاران گفت: آب شرب مورد نیاز شهروندان زنجانی تنها از سد تهم فراهم می شود و با توجه به اینکه هر ساله با کمبود بارش ها در استان مواجه هستیم، ظرفیت این سد به 36 میلیون متر مکعب رسیده است.
وی افزود: 120 حلقه چاه آب در استان داریم و 60 حلقه چاه آماده بهره‌برداری است. با این حال شهر زنجان تحت پوشش 100 درصدی آب بهداشتی قرار دارد.
در مورد شبکه فاضلاب شهر زنجان حدود 50 درصد پیشرفت داشته و 30 درصد در حال بهره‌برداری است که امیدواریم در سال آتی با افزایش توان بهره‌برداری و اجرای شبکه بخش باقیمانده از شبکه فاضلاب شهر زنجان نیز اجرایی شود.
جزء قاسمی در ادامه خاطرنشان کرد: شهروندان بایستی در مصرف آب صرفه جویی دقیق تری را انجام دهند تا در سال های آتی مشکلاتی از بابت آب نداشته باشیم، همچنین بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است که باید برای آن برنامه ریزی جدی به عمل بیاید.
گفتنی است برخی روستاهای استان مصرف بیش از حدی در بخش آب دارند که با توجه به کمبود آب و بارش ها در آینده با مشکلاتی روبه رو خواهیم شد.

 

انتهای پیام/ ج

بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
به همین خاطر چاه های غیر مجاز هنوز فعا لند وحتی بعضی از آنها مجوز برقی کردن چاه ها را میگیرند