مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر

۱۵۰۰ میلیارد ریال در پایانه حمل ونقل باری بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اجرای پایانه لجستیک حمل ونقل عمومی باربوشهر گفت: در اجرای این پایانه بخش خصوصی افزون بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌کند.

۱۵۰۰ میلیارد ریال در پایانه حمل ونقل باری بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حمیدرضا علم صبح امروز در نشست بررسی وضعیت حمل و نقل کالا در استان بوشهر به کلنگ زنی پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار بوشهر پرداخت و با اشاره به اجرای این پروژه در زمینی به مساحت 50 هکتار اظهار داشت: استان بوشهر باید خود را متناسب با توسعه و تحولات صورت گرفته درمنطقه خلیج فارس آماده کند از این رو احداث پایانه لجستیک حمل ونقل عمومی می‌تواند تاثیر شگرفی در برطرف کردن نیازهای حمل ونقلی منطقه، صادرات و واردات کالا داشته باشد.

وی، پایانه مذکور را بخشی از زیرساخت و سازه راهداری وحمل ونقل جاده‌ای بیان کرد و گفت: احداث پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار بوشهر سبب بهره‌وری بیشتر دربخش حمل ونقل جاده‌ای و بهینه سازی خدمات مورد نیاز مردم و صاحبان کالا و تسهیل تجارت در بندر بوشهرمی‌شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اجرای فاز نخست پایانه بار بوشهر گفت: با تکمیل این پروژه دفاتر شرکت‌های باربری، دفاتر خدمات ارتباطی، خوابگاه رانندگان، رستوران ، نمازخانه، پست، مخابرات، زمین ورزش،کارواش و سوله‌های تعمیرگاهی و نگه‌داری کالا در آن مستقر می‌شود.

علم با اشاره به سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 500 میلیارد ریالی از سوی بخض خصوصی در اجرای پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی باربوشهر بیان کرد: این پایانه در 5 فاز جداگانه احداث می‌شود و در فاز نخست آن که تا دوسال دیگر به بهره برداری می‌رسد زمینه استقرار شرکت‌های حمل و نقل کالا در آن فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 1.7 میلیون تن کالا در بوشهر جابجا شد گفت: با تکمیل طرح توسعه‌ای بندر بوشهر در جزیره نگین و امکان پهلوگیری کشتی‌‌های پهن پیکر با تناژ بالا در این بندر و افتتاح پایانه پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار بوشهر ظرفیت حمل و نقل کالا در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: بابهره برداری از این پایانه برای 500 نفر به‌صورت مستقیم و برای یک‌هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

علم با اشاره به اینکه هم اکنون 62 شرکت حمل و نقل تجاری در استان بوشهر فعال است خاطر نشان کرد: علاوه بر فعالیت 62 شرکت حمل و نقل تجاری شش شرکت حمل و نقل فرآورده‌های نفتی در این عرصه وظیفه جابجایی بار و کالا در بندر بوشهر بر عهده دارند.

انتهای پیام/پ

سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال در پایانه حمل ونقل باری بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.